Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Do Brna se sjíždějí motocykloví fanoušci na Velkou cenu

  15:10aktualizováno  15:10
Na Masarykův okruh do Brna se sjíždějí motorističtí fanoušci z celé republiky i zahraničí. V pátečním odpoledním provozu se očekávají dopravní komplikace, po poledni se objevily například na sjezdu z D1 u Ostrovačic, kde je kemp a na dálnici zúžení. Tvořily se kolony. Pořadatelé MotoGP doporučují využívat autobusy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

K okruhu zatím přijelo kolem čtyř tisíc aut, 500 motocyklů a 180 karavanů.

Provoz je pomalejší zejména na dálnici D1 u Ostrovačic v blízkosti kempu. Nájezd na Prahu na 178. kilometru je totiž uzavřený. „Pátek ale každoročně bývá klidnější. Větší nápor návštěvníků se dá očekávat zejména v sobotu a neděli,“ uvedl mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

Čtyřkilometrová kolona však znepříjemnila po poledni cestu řidičům přijíždějícím k Brnu po dálnici D52. U Rajhradu totiž motorkář najel na předmět ležící na silnici a havaroval.

„Před víkendem bývá tato silnice běžně vytížená a dnes obzvlášť, když do Brna najíždějí motocykloví fanoušci,“ přiblížil policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Pořadatelé nabádají návštěvníky MotoGP, aby raději pro příjezd k okruhu zvolili autobus. Brněnský dopravní podnik bude na Velkou cenu vypravovat dvě speciální linky, na které nasadí až sedmdesát vozů.

„Návštěvníci se nemusejí bát nechat auto v Brně a přijet na okruh autobusem,“ ubezpečil Jan Seitl z dopravního podniku.

Linka číslo 400 spojí Mendlovo náměstí s Automotodromem. V provozu je každý závodní den od 6.30 do 21 hodin, v neděli do 19 hodin. Interval mezi spoji se pohybuje mezi 2 až 30 minutami v závislosti na aktuálním programu.

„V nejkratším dvouminutovém intervalu pojedou spoje v neděli ve špičce před a po závodech,“ přiblížil Seitl.

Druhou linkou, kterou dopravní podnik vypraví, je okružní linka X. Ta objede Automotodrom a zajistí spojení například mezi parkovištěm v Žebětíně a vstupem na jednotlivé tribuny. Přeprava cestujících na obou těchto linkách je bezplatná.

Těm, kdo dorazí autem až k areálu, doporučují policisté pro příjezd využít dálnici D1. Kvůli uzavřenému nájezdu na 178. kilometru ale budou muset motoristé využít exit 168.

„Vyjeďte v dostatečném časovém předstihu a dodržujte oprávnění k parkování. Je celá řada parkovacích zón podle druhu vstupenky a je zbytečné, aby se někdo domáhal parkování tam, kde na něj nemá nárok,“ poznamenal šéf jihomoravských policistů Leoš Tržil.

Parkování bude mít i „mokrou variantu“

Policisté po zkušenosti s minulým deštivým ročníkem připravili pro diváky i „mokrou“ variantu parkování. Pokud Brno zastihne liják, lze využít nouzová parkoviště v Bystrci a Rosicích, z nichž by dopravní podnik rovněž vypravil další dvě kyvadlové linky.

Brněnští politici také dumali, co udělat pro návštěvníky, kteří na MotoGP dorazí vlakem. Hlavní nádraží omezují výluky.

„Atraktivita Dolního nádraží není nijak vysoká. Uvažovali jsme o nějakém opatření, ale
Grand Prix je tak krátkodobá záležitost, že jsme se pouze rozhodli zajistit někoho, kdo cestující z vlaku nasměruje k okruhu,“ řekl primátor Petr Vokřál (ANO).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

y Alois Nečas je děkanem Fakulty veterinárního lékařství sedm let. Od příštího...
Kritizovaný děkan je rektorem, dříve ho kvůli vyhrůžkám hlídali policisté

Do čela Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně jde Alois Nečas. A nebývalé spory vrcholí. Už v minulosti ho kvůli výhrůžkám museli hlídat policisté. O...  celý článek

Současná podoba brněnského Hlavního nádraží.
Změny před brněnským hlavním nádražím, Hollan chce omezit tranzitní dopravu

Tisíce aut, tramvají i chodců denně se potkávají na jednom malém místě před brněnským hlavním nádražím. Brněnský magistrát chce co nejvíce aut odtud dostat...  celý článek

Ilustrační snímek
Studenti z celého kraje budou jezdit do Brna, hejtmanství koupí stroje

Plán na vznik Centra pro odborné vzdělávání ve strojírenství v Kuřimi definitivně padá. Nové vedení kraje už po svém nástupu kritizovalo, že projekt pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.