Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Znojmo založí firmu, která bude lákat turisty. Ale jen k platícím klientům

  17:45aktualizováno  17:45
Je pět hodin odpoledne a v centru Znojma není ani noha. Že druhému největšímu městu Jihomoravského kraje chybí kvalitní propagace, rozpozná i laik. To se má nyní změnit. Společnost vlastněná z poloviny městem bude propagovat místní organizace a firmy, pokud za to zaplatí. Odborníkům se plán nelíbí.

Ilustrační snímek. | foto: Barbora Měchurová, iDNES.cz

Zastupitelé odsouhlasili vytvoření napůl městské a napůl soukromé destinační společnosti ZnojmoRegion. Bude to jen exkluzivní klub pro vybrané, obávají se odborníci.

Dosud se rozvojem cestovního ruchu ve městě zabývala Znojemská Beseda, která je ovšem příspěvkovou organizací města, a má tak omezený rozsah působnosti. „Destinační společnost by měla propojit obce, podnikatele a nabídku kulturních a přírodních aktivit v regionu,“ vysvětlil místostarosta Znojma Jan Grois (ČSSD).

Zkušenosti a příklady město čerpalo u Destinační společnosti České Švýcarsko. ZnojmoRegion má vzniknout do konce prázdnin, jedním z cílů je i zisk certifikace, aby spolek mohl čerpat dotace.

„Je třeba se snažit oslovovat a směrovat turisty do znojemského regionu. Společná dobrá propagace mívá větší efekt, než když své turistické aktivity nabízí každý sám. Časem od spolku očekáváme, že nebude mít jen propagační efekt a větší možnosti čerpání dotací, ale že bude některé turistické atrakce aktivně nabízet i koordinovat,“ podotkl šéf znojemského Znovínu Pavel Vajčner.

Šest tisíc ročně za členství

Právě Znovín je mezi prvními, kteří deklaraci o vzniku destinační společnosti podepsali. Stejně jako průvodcovská agentura Remo-Agency. „Je sice v tomto duchu už skoro pět minut po dvanácté, ale snaha se cení a jednotná prezentace navenek je v dnešní době nutnost,“ řekl Lukáš David, zakladatel agentury a městský zastupitel (Pro Znojmo).

Odborníci na cestovní ruch potvrzují, že Znojmu jednotná prezentace chybí, vznik destinační společnosti ale vnímají rozpačitě. Hlavně fakt, že její zakladatelé chtějí vybírat poměrně vysoké poplatky za členství - šest tisíc korun za rok.

„To jde proti logice fungování destinačního managementu. Členství je podmíněno příspěvkem a za to dostane člen určitou porci propagace. Poplatkem tedy z této organizace uděláme exkluzivní klub, kam budou mít přístup jen vybrané firmy, konkurenti nebudou žádoucí. Logicky se tak ošidíme o rozmanitost, kterou s sebou přináší ti ostatní,“ uvedl expert na cestovní ruch Pavel Kovařík.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Policie zatkla podezřelého ze zastřelení muže v nočním vlaku z Brna

Brněnští policisté zatkli muže, který je podle nich vrahem z vlaku, v němž byl v pátek v noci zastřelen jeden z cestujících. Ze zveřejněných informací také...  celý článek

Brnem nad ránem prošel žhář a zapálil popelnice a kontejnery na šesti místech....
Nočním Brnem prošel žhář, na šesti místech zapálil kontejnery a popelnice

Škody za desítky tisíc korun napáchal neznámý člověk, který nad ránem při cestě Brnem dostal touhu zapalovat kontejnery a popelnice. Plameny částečně či zcela...  celý článek

Slávek Jochman s přítelkyní Pavlínou Kacerovou si společně pronajali vlastní...
Začínal s malým poníkem a vozil děti na pouti, dnes Jochman provozuje stáj

Ve stáji se dnes dvaadvacetiletý Slávek Jochman z Brna pohyboval už coby malé dítě. Jak se o koně postarat, ho naučil rodinný známý a zkušený trenér a vítěz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.