Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Protahovaná R55 je blíž. Ptáky ochrání zastřešení, nastínil premiér

Nejdřív v roce 2030, ale spíš až po roce 2035. Tuto větu až dosud slýchali starostové obcí na Hodonínsku, když se ptali vládních úředníků na možnost vybudování rychlostní silnice R55 mezi Starým Městem a Hodonínem. V pondělí se ale termín výrazně a nečekaně posunul vpřed.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak již bylo zmiňováno, silnice je v plánech už 52 let (!), ptačí oblast je tam 11 let. Vedle navíc vede železniční koridor s Vmax 160 km/h, který kupodivu nevadí (zatím).

Zúžení na 2-pruh je blbost z hlediska dopravního i ekologického. Ptáčkové sice budou v klidu, ale trpět bude všechno okolo. I když, do ekofašistické "logiky" to zapadá.

V původní variantě měla být silnice vedena mnoho kilometrů v něčem, co se podobá protihlukovému tunelu (podobná stavba je v Hradci Králové právě proti hluku), aby nedocházelo ke střetům vzácných ptáků s vozidly (jak "často" se to asi stává...).

V EIA (2005) BYLY HODNOCENY 3 VARIANTY - NULOVÁ, ZAKRYTOVANÁ, NEZAKRYTOVANÁ, PŘIČEMŽ JEDNOZNAČNĚ NEJHORŠÍ Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ BYLO NESTAVĚT NIC.

Nejlepší bude preventivně nezakládat žádná nová chráněná přírodní území, neboť se tím zablokuje stavba čehokoliv významného. Alespoň do doby, kdy se změní legislativa, aby bylo možné něco stavět i přes nesoouhlas aktivistů a jiných rádoby prospěšných lidí, oragnizací, apod., stavět v CHKO, i když tam byla CHKO dříve než dálnice/eRko (ohleduplně, ale to neznamená "všechno do tunelu nebo nic"), vyjímečně i v NP (v případě prodloužení R4 do Německa), v tom případě ale pokud možno tunel. Jinak doporučuji si projet na mapě trasu R43, je zajímavé, koik je na nedodělaném tělese přírodních památek apod.

Ekoaktivisté se nechovají ekologicky, ani ekonomicky. Budou-li ve svém tažení pokračovat, budou se ve finále chráněná území rušit, protože jinak se nepohneme z místa (obrazně i doslovně). Také se utápíme v normách, které mají zajistit lepší život (třeba hlukové limity), jejich důsledky jsou ale někdy poněkud opačného rázu (třeba Pražský okruh).

0 1
možnosti

Porad nejak nechapu zakladni status quo, jak uz tu bylo napsano... Velmi vytizeny zeleznicni koridor je OK pro ptacky a skoro soubezne vedouci Rko (a kousek vedle 1/55 a rada jinych komunikaci) je velky problem?

2 1
možnosti

P21e34t46r 77B62á31č52a

3. 3. 2015 17:51

Postavte uz konecne Brno Hradec a pak reste nejakej Hodonin ;-O!!

2 3
možnosti

Jde o spojeni Brno - Viden.

0 1
možnosti

J32a98n 23S38l92o93v44í16k

3. 3. 2015 13:45

Zastřešení nad dvoupruhem je naopak neekonomické ještě víc. Stejně by se to v budoucnu rozšířilo na plný profil, takže by se pak musela stavět nová střecha nebo naopak druhá střecha, která však nemůže být těsně vedle té druhé, takže by to nakonec zabralo více místa. Ke všemu, sice to bude skleněné zastřešení (jako na D8), ale dlouhé, takže tam budou normy podobné (ne-li stejné) jako pro provoz v tunelu - včetně rychlosti a zabezpečení pro obousměrný provoz.

1 0
možnosti

Tak zrovna tady by mohly stacit obchvaty s obcasnymi 3 pruhy jako vidam v Nemecku.

1 1
možnosti

Z jedné strany CHKO Bílé Karpaty a z druhé přírodní rezervace Strážnické pomoraví, není lepší to trasovat vedle vysokorychlostního (160) železničního koridoru kde co 10 minut jede vlak?

2 0
možnosti

6 tisíc aut může být jakkoli nepříjemných, ale jsou na tom kdejaké vesnice mnohem hůř.

1 1
možnosti

6 tisíc? tak křížení 1/55 a 1/54 je tak 20-30tis/24 hod

0 0
možnosti

To zúžení je blbost.

7 1
možnosti

To zastřešení je blbost. 1000t co 10 minut jedoucí 160 vlaky nevadí a pár aut bude vadit. Hlavně ta ptačí oblast byla vyhlášena 40let po vytyčení koridoru pro R55.

2 1
možnosti

Nebyl bych tak optimisticky... Optimistickych prohlaseni uz bylo, pamatuju si ze nekdy pred rokem 2010 jsem cetl ze cela R55 bude stat v roce 2017 a prd... To svadeni do jednoho pruhu je podle me blbost - pruroda v tom miste bude zatizenavuz tak jak tak a jestli to bude o 20 metru vic nebo min, to uz snad neni takovy rozdil, v pripade vetsiho provozu se v danem miste zuzeni budou akorat delat velke kolony a jednopruh ani nesplnuje kriterie rychlostni silnice, je ale jasne, ze deti zeme a podobni maji uz na stole nachystane 4 zaloby az se vyda stavebni rozhodnuti, i kdyz realne ram zadny problem nebude, stejne to napadnou, aby se to aspon o dva roky protahlo nez to soudy projednaji. Ja bych tady proti tem eko zakrocil tim zpusobem, xe pokud by jejich stiznost byla neopravnena, tak by museli uhradit urcitou financni castku (nastavenou vysoko) jako kompenzaci za vznikle ekonomicke potize...

8 0
možnosti

Bohoušek tráví čas ježděním po republice a všude označuje místní stavby za prioritu vlády. Naposled to byla R6, R35, spojení na ruzyňské letiště, pražský okruh atd. 

Dokud se skutečně nekopne, beru, že to říká jen proto, aby řeč nestála.

17 0
možnosti

Jenom slibuje, jako vždy.

2 0
možnosti

Priorita? Myšleno jako propojení Břeclav - Ostrava? Nechápu proč, když po dálnici přes Brno to je o pouhých 24 km (10 minut) delší? Jako prioritu bych viděl spojení Brna s Hradcem, než tuto prkotinu.

7 4
možnosti

J84á93n 18K56o72t89ú24č

3. 3. 2015 10:53

Lenže nie každý chce ísť až do Ostravy. Na cestu z Břeclavi do Zlína by bolo blbé použiť D2 a D1. Ale súhlasím, z hľadiska celej ČR sú aj vyššie priority, hlavne Hradec - Mohelnice a Praha - ČB.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle

15. dubna 2024  14:16

Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív

18. dubna 2024  16:44

Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...

Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup

13. dubna 2024  10:45

Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po dalším výprasku mění Zbrojovka trenéra, na lavičku půjde i Psotka

15. dubna 2024  15:56,  aktualizováno  16:41

Čtvrtá porážka v řadě, celkově sedm zápasů bez výhry a pád do bojů o udržení ve druhé fotbalové...

Kolekci z modrotisku vyzdvihl Vogue, studentky zaujaly precizností šití

20. dubna 2024  10:37

Triumf v loňském ročníku Národní ceny za studentský design, k tomu zmínka ve Vogue, tedy...

Pro čtrnáctý titul za sebou, pro 303. výhru v řadě. Anebo USK zaskočí Žabiny?

20. dubna 2024  5:58

Basketbalistky ZVVZ USK Praha zaútočí čerstvě po zisku bronzových medailí v Eurolize na 18. český...

Královopolanky dominovaly v Hradci Králové. Jedna výhra je dělí od bronzu

19. dubna 2024  19:27

Basketbalistky KP TANY Brno dělí už jen jedno vítězství od ligového bronzu. Sokol Hradec Králové...

Na konopném festivalu radí, jak docílit špičkové úrody. Nabízí pivo i sazenice

19. dubna 2024  18:48

Ochutnat konopné pivo nebo si naklonovat svůj CBD řízek mohou návštěvníci na třídenním tematickém...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!