Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Recept Autosalonu: auta dodají dealeři a budou je i prodávat

  • 4
Třicet šest světových značek aut uvidí za jedenáct dnů návštěvníci na brněnském výstavišti. Je to jen o tři méně než před dvěma lety, byť ještě před několika měsíci nebylo vůbec jisté, zda veletrh, závislý na krizí zmítaném automobilovém průmyslu, bude.

Nakonec auta do Brna dovezou jednotliví dealeři. Stánky budou kvůli tomu méně honosné, na druhou stranu budou auta víc přístupná. "Návštěvníci si budou moci auta víc vyzkoušet nebo hned domluvit jejich koupi," nastínil mluvčí Veletrhů David Pokorný.

Velké expozice jako v předchozích letech chystají především výrobci, kteří mají na českém trhu největší podíl. Škodovka v Brně poprvé v zemi ukáže svůj nový model Yeti a omlazené sportovní a terénní verze vozu Octavia. "Svézt se v nich ale nebude možné," upřesnil mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Toyota chtěla nový pavilon, nakonec nepřijede

Většina světových značek si místo obvyklých luxusních expozic vystačí s menšími. Na výstaviště nepřijedou žádné mercedesy a toyoty. Přitom Toyota měla původně obsadit téměř polovinu nového pavilonu P.

Dělníci dokončují práci na novém pavilonu

"Dostatečně atraktivní místo pro ni byla podmínka účasti," připustil generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Škrla.

Naopak Ford, který předem avizoval svůj nezájem, vystavovat bude - prostřednictvím brněnského dealera. "Fordy tam nějaké budou, ale není to účast dovozce, protože už to také není mezinárodní autosalon, ale dealerská autoshow," konstatoval mluvčí českého importéra Ford Martin Linhart.

Veletrhy zlevnily nájemné za výstavní plochu i vstupné pro návštěvníky. Celodenní vstupenka bude stát místo předloňských sto padesáti korun jen stovku.

Příští pátek při slavnostním otevření nového pavilonu P bude možné se na veletrh dostat úplně zadarmo.