Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V srpnu musí být jasno. Více času už Brnu nedáme, říká šéf Dorny Ezpeleta

  5:06aktualizováno  5:06
Situace okolo motocyklové Velké ceny je paradoxní. 50 milionů z veřejných peněz má k dispozici kraj hejtmana Haška. S tím ale provozovatel závodu Automotodrom i promotér Dorna smlouvu podepsat odmítají. S městem Brnem jsou naopak ochotní se dohodnout, Brnu ale zatím chybějí právě peníze. Šéf promotéra závodů, firmy Dorna, Carmelo Ezpeleta se dosud k těmto peripetiím nevyjadřoval. Až teď kvůli těmto komplikacím promluvil pro MF DNES na závodech v Assenu.

Carmelo Ezpeleta, šéf MotoGP | foto:  David Neff, MAFRA

Co Brno pro MotoGP znamená?
Brno je tradiční součástí kalendáře. Okruh je velmi kvalitní, jezdci ho mají rádi a pro nás je velmi důležité ho mít. Já jezdím na ten okruh mnoho let a je pro mě součástí historie šampionátu.

Máte nějakou zpětnou vazbu?
Ano, okruh si cení kvůli jeho bezpečnosti, profilu trati, obecně mají okruh rádi.

Dorna oznámila, že letos se Velká cena v Brně pojede. Navzdory tomu, že Automotodrom pořád dluží 30 milionů za loňský závod a ani letošní zalistovací poplatek nebude bez veřejné podpory schopen zaplatit. Co vás k rozhodnutí vedlo?
My máme s Automotodromem Brno platnou dohodu do roku 2015 a proto děláme všechno, abychom závod udrželi. Rozebírat na veřejnosti problematiku dluhů určitě nebudeme.

Jak by bylo pro Dornu a pro celý paddock složité přesunout závod do Rakouska, jak se o tom spekulovalo kvůli tomu, že jste podepsali smlouvu pro rok 2016 i s tamním okruhem?
Ta otázka takto nestojí, Rakousko bude v kalendáři příští rok bez ohledu na Brno. To není o rozhodování mezi Brnem a Rakouskem.

Jaké máte vztahy se spolumajitelem okruhu Karlem Abrahamem?
Karel Abraham je součástí šampionátu, jeho tým funguje v MotoGP a vztahy jsou velmi dobré.

Dá se říci, že jste přátelé?
Je součástí paddocku, je jedním z lidí, se kterými se často potkávám. Myslím, že přátelské vztahy mám se všemi lidmi, se kterými spolupracujeme, a to se týká i pořadatelů jednotlivých závodů.

Je pro Dornu přijatelné prodloužit deadline, do kdy lze sehnat podporu z veřejných zdrojů pro závod?
Ne. Jednoznačně ne. Na něčem jsme se s Automotodromem dohodli a budeme čekat do dne konání závodu v Brně. To je definitivní termín, kdy lze potvrdit závod Grand Prix České republiky do kalendáře 2016.

Proč Dorna trvá na tom, že zaplacení zalistovacího poplatku v dalších letech bude garantovat nějaký veřejný subjekt?
My netrváme na garanci kohokoliv a čehokoliv. My máme dohodu s Automotodromem, ten měl přislíbenou podporu z veřejných zdrojů, sní jsou teď potíže. Dohoda je ale s panem Abrahamem, ne s nějakou veřejnou institucí.

A v budoucnosti?
Budoucnost je otevřená, nemůžeme teď předjímat, co bude. Co ale musí zaznít jasně: aby mohl být nějaký závod, musí být zajištěno financování, ale především potřebujeme okruh. Lidé, kteří mají peníze, se musí dohodnout s lidmi, kteří provozují okruh. To je celé.

Můžete popsat systém podpory závodů v jiných zemích?
Pokud vezmeme evropské země, které dnes MotoGP hostí, tak v drtivé většině mají zájem závod mít, protože má obrovský ekonomický dopad. Běžná je podpora z veřejných zdrojů, protože se z mnoha důvodů velmi vyplatí. Většina států vidí ten prospěch, a proto se na financování podílejí. Prakticky všechny závody v kalendáři mají nějakou dohodu s městem, regionem nebo státem.

Zažil jste někdy takové problémy jako v Brně?
Za těch 25 let jsem zažil hodně problémů. Tento není první a bohužel určitě nebude ani poslední.

A je problém Brna odlišný?
Normální je, že se místní dohodnou. Není obvyklé, že by by politická autorita byla ve sporu s okruhem





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Český závodník Karel Abraham před Velkou cenou České republiky silničních...
Abraham bavil Brno, vzdoroval i Rossimu. Měl jsem i na desítku, věděl

Chvíli ho dělilo pár desetin od průběžného pódia a on věděl: „Nebudeme si nic nakecávat. Věděl jsem, že se propadnu,“ líčil Karel Abraham. Nakonec při domácím...  celý článek

Masarykův okruh rozburácí formule.
Po Masarykově okruhu prosviští formule, fanoušci očekávají rekord

Na brněnské dráze se v sobotu a v neděli konají Masaryk Racing Days, jejichž vrcholem jsou závody formulové série BOSS GP. Bývá to víkend, kdy pořadatelé i...  celý článek

Jakub Kornfeil během kvalifikace na Velkou cenu České republiky
Skvělý start, pak se Kornfeil propadl. Koukal jsem, jak mě předjíždějí

Tak nadějné se to zdálo být. Tak rychle ale přišel návrat do reality. Jakub Kornfeil zažil v Brně výtečný start, když se na mokré trati z 24. příčky během kola...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.