Nejrozsáhlejší obnova čeká silnici smrti, jak se právem přezdívá tahu z Brna na Svitavy - silnici I/43. Ročně na ní totiž zemře průměrně šest lidí. Navíc právě na této silnici bílé pruhy téměř zmizely.
"Tento tah dlouhodobě patří k úsekům s nejvyšší nehodovostí a bohužel často i se smrtelnými následky. Proto je pro nás zvýšení bezpečnosti na silnici prioritou," sdělil ředitel brněnské Správy ŘSD Pavel Kremitovský.
Silničáři do září natřou zhruba 160 kilometrů vozovek v kraji. "Práce si přitom vyžádají jen minimální dopravní omezení, v některých hůře přístupných úsecích budou dopravní situaci monitorovat policisté," uvedla Hoderová.
Po dokončení prací budou všechny silnice první třídy na jižní Moravě plně odpovídat standardům kvality vodorovného dopravního značení.