"Stavba křižovatky by měla začít v březnu 2010 a skončit v červenci 2011," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Stavby na silnici I/50Komplikace na "padesátce" čekají řidiče v posledních letech často. Před sedmi lety byla třináct měsíců zavřená kvůli opravě úseku v délce 23 kilometrů. Od loňského května se musí objíždět její úsek od Slavkova u Brna až po Nesovice a dálková doprava je odkloněna přes Kyjov. Původně měla být zprovozněna koncem října, na nátlak Bučovic i řidičů bude otevřena v první polovině září. |
Podle Vápeníkové se křižovatka bude stavět po etapách. "Pouze v jedné z nich se počítá s úplnou uzavírkou silnice I/50. Jinak bude doprava vedena v polovině vozovky," uvedla Vápeníková a upozornila, že s takovým omezením se uvažuje při přípravě stavby a v dalším průběhu může dojít ke změnám.
Nebezpečná křižovatka a smrt
Křižovatka v Nesovicích je jedním z nejnebezpečnějších míst na jižní Moravě. Zemřelo na ni již několik lidí. Po padesátce tudy jezdí velké množství automobilů a kamionů, vesnici rozděluje na dvě části a místní silnice ji křižují v bezprostřední blízkosti železničního přejezdu.
Nově se proto křižovatka od železniční trati odsune. "Kvůli tomu budou z její blízkosti odstraněny čtyři obytné domy a pěstitelská pálenice. Pro ni jsme již vytipovali několik objektů a nyní se zjišťuje, který z nich bude splňovat podmínky pro její provoz," uvedl nesovický starosta Vítězslav Raška.
Právě bourání několika nemovitostí podle radního Jaroslava Pospíšila stavbu křižovatky oddálilo.
"Snažili jsme se, aby tyto práce proběhly současně s uzavírkou Bučovic. Nepodařilo se to kvůli tomu, že se Ředitelství silnic a dálnic nemohlo dohodnout s jedním vlastníkem nemovitosti. Kraj nakonec přispěl částkou milionu korun, aby si mohl postavit dům v jiné lokalitě. Ani to však stavbu nakonec neurychlilo," dodal.
Nová křižovatka bude mít mimo jiné odbočovací pruhy a ostrůvky, aby byl přechod přes ní pro chodce bezpečnější.