Interiér společnosti Unifer v Brně.

Interiér společnosti Unifer v Brně. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Studenti z Brna lákají zákazníky miliardovému vyhledávači letenek

  • 5
Brněnská studentská firma získala obchod, o kterém sní i řada slovutných pražských marketingových agentur. O celosvětový marketing se talentovaní studenti starají firmě Skypicker, která každý den prodává letenky za miliony korun a co několik měsíců násobí svou velikost.

Majitel investiční skupiny DRFG David Rusňák založil projekt Unifer proto, aby studenti při škole získávali praxi prací na skutečných zakázkách a učili se přitom od profesionálů.

Mladým lidem v bývalém továrním areálu brněnské Vaňkovky zařídil kanceláře po vzoru Googlu. Zakladatel vyhledávače letenek Skypicker Oliver Dlouhý byl s prací studentů natolik spokojený, že se nyní rozhodl půlku společnosti Unifer koupit.

„Snažíme se najímat do Skypickeru ty nejlepší lidi. S tím, co jsem viděl v Uniferu, jsem se ještě nesetkal. Je to taková nezkaženost. Ti mladí lidé mají velký přehled o­ tom, jaké jsou trendy ve světě. Vymýšlejí kampaně způsobem, jak by to žádný ostřílený markeťák nedokázal,“ vykládá Dlouhý.

Stovky studentů v jednom podniku

Unifer teď dává na všemožných projektech práci stovkám studentů. A zároveň pátrá po dalších talentech, kteří se chtějí v praxi učit.

„Dnes v DRFG pracuje několik lidí, které jsme našli v Uniferu. Chceme dát příležitost i dalším,“ popsal Rusňák, šéf investiční skupiny, po které byla nedávno pojmenovaná hokejová hala Rondo, protože se firma stala partnerem Komety.

Na mladé lidi, kteří pracují v kancelářích někdejšího továrního areálu Vaňkovka, teď směřuje třeba to, co zatím Skypicker tolik neřešil - například reklamní kampaně na internetu či komunikace na sociálních sítích. Cílem je posílit značku natolik, aby zákazníci chodili nejenom ze srovnávačů cen letenek, ale přímo na web firmy.

Lákání zákazníků z celého světa

Pro studenty přitom bude mít Dlouhý i další nový úkol.

„Ve spolupráci s Uniferem teď připravujeme balíčky letenky a hotelu. Víme, že je sice super, že člověk někde uloví letenku za pět eur do Norska, ale pak zjistí, že noc tam stojí dalších 200 eur v nejlevnějším hotelu. My chceme přehledně na mapě zobrazit nejenom cenu letenky, ale celkové náklady na ten výlet, aby se mohl každý co nejlépe rozhodnout, kdy a kam letět na výlet,“ popsal zakladatel vyhledávače letenek.

Plán Dlouhého s Uniferem není malý. Firmu založenou pro studenty chce dostat na pražskou burzu. I­t ak ale nemá jít jen o byznys. „Unifer vznikl Brně, čerpá z brněnských vysokých škol. Město i kraj má celou řadu problémů, ke kterým mají studenti co říci a třeba najít jejich řešení,“ řekl Rusňák. DRFG a Skypicker přitom podle obou mužů plánují společné projekty i mimo Unifer.