Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Brně po třiatřiceti letech dojezdí hranaté karosy, míří do šrotu

  8:30aktualizováno  8:30
V únoru se cestující brněnské MHD naposledy svezou hranatými autobusy Karosa 700, které dopravní podnik používal od roku 1982. Dosud bylo v provozu posledních 22 vozů. Podle smlouvy na získání evropských dotací však musí dopravní podnik sešrotovat stejný počet autobusů, jako jich koupí.

V Brně dojezdí legendární karosy, nahradí je moderní autobusy na plyn. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

V provozu vystřídají autobusové veterány nové ekologičtější vozy na plyn.

„Jeden vůz si ale necháme jako exponát do muzea. Další pak mají městští policisté, kteří ho používají během preventivních akcí upozorňujících na vandalismus. Vůz totiž poničili sprejeři. Někdy ho používáme pro speciální jízdy,“ přiblížila mluvčí Dopravního podniku města Brna Linda Hailichová.

Fotogalerie

Je možné, že s částmi starých autobusů se cestující ještě setkají. Dopravní podnik si chce totiž nechat ještě použitelné součásti, jako jsou označovače jízdenek. Postupem času se v brněnských ulicích projelo 449 vozů značky Karosa 700, z toho třicet bylo kloubových.

Koncem minulého týdne se mohli cestující hranatým autobusem ještě svézt například na Lesnou. Vůz podnik nasadil kvůli výluce místo tramvaje č. 5.

Do šrotu zřejmě poputují kromě „škatulí“ i vozy typu Citybus, které dopravní podnik zakoupil v roce 2002. „Navenek vypadají sice ještě dobře, ale už také pomalu dosluhují. Mají téměř patnáct let. Možná se nám je podaří prodat někam do zahraničí,“ poznamenala Hailichová.

V nových plynových autobusech, které podnik bude využívat, už budou také označovače jízdenek, které počítají s možností platby bezkontaktní kartou. „Zatím však budou fungovat jen jako běžné označovače,“ podotkl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Hranaté Karosy skončily i v Praze. Naposledy vyjely v září:

Autoři: ,



Nejčtenější

Nový chodník je šikmý a s boulemi. Ať ho zaplatí starosta, zní z obce

V Hornich Bojanovicich mají křivý chodník

Nakloněná plocha s boulemi, jak obvykle vypadají cesty po zemětřesení nebo po povodni. V Horních Bojanovicích na...

ČSSD vyloučila Patočku. Bolševická netolerance, zastal se ho Sobotka

Přestože hlasování o brněnském železničním nádraží není platné, aktivista Jakub...

Městská konference ČSSD rozhodla v sobotu o vyloučení šéfredaktora Deníku Referendum Jakuba Patočky ze strany kvůli...



SOUKROMÉ OČKO: Měním převleky, paruky nenosím. Svým dětem balím na výlet GPS

Brněnský soukromý detektiv Marian Hybký

Špehování jej bavilo odmala, až díky osudovému setkání s bývalým zpravodajcem se jím však Marian Hybký začal živit....

VIDEO: Útočník srazil seniora ze skály, muž zůstal viset na okraji lomu

Policie zachránila seniora, který visel na kraji lomu

Soud vzal do vazby 27letého muže a o deset let starší ženu z Brna, které policie viní z pokusu o vraždu seniora....

Nehoda dvou kamionů na sedm hodin zablokovala dálnici D1 u Brna

Hasiči zasahují u vážné nehody dvou kamionů na dálnici D1 u exitu Rohlenka.

Dálnici D1 u Tvarožné na Brněnsku dopoledne zablokovala nehoda dvou kamionů, které se do sebe zaklínily. Jeden z řidičů...

Další z rubriky

Kůrovec pustoší ve velkém stromy oslabené suchem, lidé se pak diví kácení

Lýkožrout smrkový - malý, ale velmi obávaný brouček.

Měří zpravidla jeden až devět milimetrů, ale škody, které páchá, se počítají na tisíce napadených stromů. Největší...

Znojmu chybí taneční sál. Ve hře je tancování v Louckém klášteře

Loucký klášter ve Znojmě

Znojmo dlouhodobě pálí, že nemá reprezentativní sál, v němž by se dalo tancovat. Studenti architektury z Vysokého učení...

Omezení svobody začíná útokem na neziskovky, říká zakladatel Nesehnutí

Nesehnutí vzniklo v roce 1997 odštěpením od Hnutí Duha. Milan Štefanec je v něm...

Brněnská nezisková organizace Nesehnutí oslavila 20 let. Za dobu své existence se stala vlivnou iniciativou, kterou...

S čím si hrají děti z královské rodiny?
S čím si hrají děti z královské rodiny?

Kate přesně ví, čemu se vyhnout.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.