V pivovaru Starobrno začalo stáčení zeleného piva do sudů, na snímku vrchní

V pivovaru Starobrno začalo stáčení zeleného piva do sudů, na snímku vrchní sládek Tomáš Pluháček. | foto: Radek Miča, MAFRA

Starobrno mění tvář. Sládek, který vymyslel modré pivo Kometě, odchází

  • 30
Pivovar Starobrno mění svou tvář. Po třech letech odchází z pozice vrchního sládka a manažera tvůrce borůvkové Modré Komety a pokračovatel tradice vaření Zeleného piva, Tomáš Pluháček. Pivovar však slibuje, že oblíbené pivo i speciály se budou vařit dál a ještě ve větším.

Informaci MF DNES potvrdila Kateřina Beute, mluvčí společnosti Heineken, které pivovar Starobrno patří. "Je to jeho rozhodnutí a je velice čerstvé, zatím k tomu nemůžeme poskytnout více komentářů. Ale je pravda, že se rozhodl hledat nové výzvy mimo Heineken, a tím pádem i mimo pivovar Starobrno," řekla Beute.

Vrchní sládek pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček hostem on-line rozhovoru iDNES.cz

Zatím vrchní sládek a dlouholetý manažer Starobrna na svém postu zůstává. "Předpokládám, že než odejde, budeme mít už nového vrchního sládka," doplnila Kateřina Beute.

O novém sládkovi se rozhodne už brzy, do dvou měsíců. "Výběr nového sládka už jsme zahájili," řekla Beute. Tomáš Pluháček se ke svému odchodu MF DNES nechtěl vyjadřovat. Vrchní sládek přitom je už několik let i tváří Starobrna.

Vymýšlel pivní speciály, do Brna vozil medaile

"Pokud chcete vědět víc o vašem oblíbeném nápoji, je málo povolanějších než vrchní sládek pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček," chlubí se tím i internetové stránky Starobrna. Šestnáct let pracoval pro společnost, na pozici vrchního sládka a manažera pivovaru Starobrno pak poslední tři roky.

Pivovar Starobrno

Je součástí nizozemské pivovarské společnosti Heineken.

Ročně se v Brně uvaří přes milion hektolitrů piva. Kromě běžného piva jako ležák, černé, medium, řezák nebo Fríí vyrábí i speciály, například čtrnáctistupňového Barona Trencka, Zelené pivo či Modrou Kometu. Poslední tři roky je vrchním sládkem Tomáš Pluháček.

Je tvůrcem stále oblíbenějších speciálů a do Brna přivážel i medaile. Naposledy v loňském roce získal například prvnímísto za starobrněnský ležák, který zvítězil mezi třiceti vzorky. Zlatou pivní pečeť loni komisaři přiřkli i desetistupňovému Starobrnu. Nejvíce si potrápil hlavu s receptem na pivo Modrá Kometa.

"Obarvit zlatavé pivo do modra byla skutečná výzva. Ten správný odstín jsme nakonec získali díky borůvkám, které pivu dodávají i sladší nádech a vůni," vysvětloval v srpnu na křtu horké novinky Pluháček. Přesný recept ale neprozradil.

Bude se točit Kometa i Zelené

Příznivci starobrněnských speciálů se ale nemusejí bát, že o svoje oblíbené pivo přijdou. "Žádná změna v repertoáru piv se nechystá, naopak už brzy přijde i zajímavá inovace," prozradil Jiří Hauptmann ze společnosti Heineken.

"Stoprocentně chceme dál pokračovat v partnerství s Kometou. Pokud bude důležitá příležitost pro hokejový klub a naši vzájemnou spolupráci, tak znovu uvaříme Modrou Kometu. Změna sládka na to nemá žádný vliv," vysvětlil manažer Petr Syřiště, který o značku Starobrno pečuje.

Počítá se také s velikonočním Zeleným pivem. "Chceme ho uvařit ještě trochu víc, než jsme ho navařili loni. A bude ještě lepší," slibuje Syřiště. Přitom vloni se ho prodalo rekordních šest a půl tisíce hektolitrů.

Evropská jednička a třetí největší pivovarnická skupina na světě Heineken, která v Česku vlastní pivovary Starobrno, Krušovice nebo Březňák, už na začátku roku uvedla, že o necelé dvě procenta zdraží. Zároveň má v plánu v Brně letos ukázat i novinky.

Co se chystá na nejbližší dny? "To bude překvapení," nechce nic prozrazovat Syřiště. O tom, kdo bude bdít nad velikonočním pivem, se musí rozhodnout už za pár týdnů. Každý rok se totiž začíná vařit už na konci února.