Výstavbu dlouhé roky komplikuje fakt, že byly zrušeny Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje.
Michal Hašek na páteční tiskové konferenci uvedl, že kraj na nové zásady územního rozvoje čekat nebude. Společně s ministerstvem dopravy začne v blízké budoucnosti řešit výkupy pozemků.
Loni v říjnu tehdejší ministr dopravy Antonín Prachař informoval, že spojení mezi Rakouskem a jihomoravskou metropolí budou odborníci připravovat jako čtyřproudovou silnici (více si můžete přečíst zde).
Upravil tím svá předchozí vyjádření, kdy sdělil, že by stavba čtyřpruhu byla plýtváním penězi, protože Rakušané počítají na své straně pouze s dvěma pruhy (psali jsme o tom zde).
Za další společnou prioritu považují Hašek s Ťokem dokončení velkého městského okruhu Brna a budování nového úseku silnice R43, který má vyřešit dopravní problémy Blanska.
Ministerstvo dopravy dá letos celkově na opravu silnic druhých a třetích tříd 4,6 miliardy korun. Jednotlivé kraje si peníze rozdělí podle velikosti silniční sítě.