Strojírenský veletrh - bezosé spirálové dopravníky firmy Rataj.

Strojírenský veletrh - bezosé spirálové dopravníky firmy Rataj. | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Strojírenský veletrh lákal firmy na benefity. Přijelo jich ale o čtvrtinu míň

  • 2
Firemní pozvánky, parkování a wifi: zdarma. Další slevy za nájem plochy, reklamy, energie. Zlevněné vstupenky i parkovné pro návštěvníky. Takový je Strojírenský veletrh 2009. BVV chtěla přitáhnout krizí oslabené firmy. Na akci, která bývala poslední tři léta vyprodaná letos přijelo o čtvrtinu méně vystavovatelů.

"Stav ekonomiky by se dal s určitým zjednodušením měřit aktivitou na výstavištích. Když se daří, firmy jsou vidět. A naopak," komentuje situaci na "strojíráku" analytik Tomáš Skolek ze společnosti Finance.cz.

Strojírenský veletrh - expozice firmy Thubes International.

A na ekonomickou krizi nejvíce doplácí obory spojené s automobilovým průmyslem a stavebnictvím, kterých je na strojírenských veletrzích mnoho.- čtěte Začíná strojírenský veletrh, představí se na něm patnáct set firem

Pavilon G2 je prázdný

Tragický dopad krize na vlastní kapsu se snažili veletrhy odvrátit snížením cen. Zavedli takzvaný program Benefit.

"Je to opravdu dlouhý výčet různých zvýhodnění. Snížili jsme zálohy při podání přihlášky, zlevnili patrové expozice, program Benefit obsahuje také levnější technické přívody, spediční služby a reklamu v areálu, velký zájem byl o firemní pozvánky a parkování zdarma," řekl ředitel veletrhu Jiří Rousek.

Strojírenský veletrh - vysokozdvižné plošiny.Strojírenský veletrh - Zetor.

BVV se podařilo přitáhnout do Brna 250 nových vystavovatelů. Dohromady přijelo 1500 subjektů, zatímco loni jich bylo přes dva tisíce. - čtěte Manažeři ze Strojírenského veletrhu se budou smát Paroubkovi

"Přesto se nám podařilo zajistit účast všech lídrů všech deseti oborů. Jsme také rádi, že víc než 50 procetn exponátů jsou novinky nebo mají inovativní charakter," tvrdí mluvčí veletrhů Jiří Erlebach.