Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stromy, které často mohou za smrt řidičů, možná nepůjdou pokácet

  20:48aktualizováno  20:48
Podél silnice z Kyjova do Svatobořic–Mistřína na Hodonínsku se čas od času objevily hořící svíčky. Na památku lidí, kteří zemřeli v automobilu po nárazu do některého ze stromů rostoucích po stranách cesty. Některé z těchto stromů už proto silničáři raději vykáceli.

Alej z Kyjova na Svatobořice-Mistřín je úsekem častých nehod | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Podobná nebezpečí, hlavně v zatáčkách, číhají i jinde. Jenže odstranit takové stromy teď půjde zřejmě hůře než dosud. A to v případě, že poslanci schválí přísnější pravidla pro jejich kácení, které nyní předložilo ministerstvo životního prostředí.

Nehody tohoto druhu jsou přitom opravdu časté. "Vloni jsme v kraji zaznamenali 531 dopravních nehod, kdy automobil narazil do pevné překážky. Nejčastěji to byly právě stromy," říká Pavel Šváb z Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje.

Pevnou překážkou může být i betonový můstek, dopravní značka nebo billboard. Nárazy do stromů však v této statistice vedou a mají i nejhorší následky. Z policejní statistky vyplývá, že zhruba dvě třetiny řidičů, kteří po nárazu do překážky zemřeli, narazili právě do stromu.

Alej z Kyjova na Svatobořice-Mistřín je úsekem častých nehod

I proto někteří policisté navrhované zpřísnění kácení stromů nechápou a nesouhlasí s ním. "Dělá se všechno pro to, aby těch mrtvých kolem silnic bylo co nejvíce," zlobí se například dopravní policista Michael Vafek a dodal, že obzvlášť s tím mají problémy v sousedním Prostějovsku.

"Z celkového počtu osob, které tady vloni zemřely na následky dopravní nehody, polovina narazila do stromu," říká policista a tvrdí, že například ve Švédsku vysazovat stromy u silnice zákon dokonce zakazuje.

Jenže aleje podél cest mají i svoji historii a zkrášlují a hlavně zlepšují životní prostředí. A kdyby se nyní začaly masivně kácet, nebylo by to podle pracovníků ministerstva životního prostředí a ochránců přírody správné. I oni však připouštějí, že trvat na každém stromu, třeba v ostré zatáčce, by bylo nezodpovědné. Nejde totiž o maličkost, v sázce jsou lidské životy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vladimir 518
Myslel jsem, že lidé chápou, proč je tank růžový, říká Vladimir 518

Umělec Vladimir 518 v Brně výrazně uspěl s výstavou Kmeny 90 o subkulturách 90. let 20. století. Přestože růžový tank už město opustil a exponáty unikátní...  celý článek

Pomník znázorňuje 33 kovových stylizovaných postav seskupených do spirály času...
Nemoci a stovky mrtvých. U Kyjova postavili památník krutému lágru

Internační tábor ve Svatobořicích u Kyjova dostal po desítkách let důstojné pietní místo – památník a muzeum. Připomínají osudy zhruba 170 tisíc lidí, kteří...  celý článek

Osobní auto bylo po nárazu do stromu zcela zdemolované (14. října 2017)
U Sedlece se auto rozpůlilo o strom, řidič nepřežil

V sobotu v podvečer se na Břeclavsku stala tragická dopravní nehoda. Zemřel při ní řidič auta, které narazilo do stromu. Vůz byl po nárazu zcela zdemolovaný.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.