Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Studentská formule z Brna bude kroužit na slavném okruhu Silverstone

  14:03aktualizováno  14:03
Třicetičlenný tým studentů Fakulty strojního inženýrství na Vysokém učení technickém v Brně pracuje na projektu vlastní formule. V červenci s ní chtějí závodit na slavném okruhu Silverstone ve Velké Británii.

Formule Dragon 1 na veletrhu Gaudeamus na brněnském výstavišti v pavilonu F ve stánku Vysokého učení technického | foto: Stránky týmu TU Brno Racing

Závodní stroj z dílny budoucích inženýrů bude soupeřit s přibližně stovkou dalších aut ostatních týmů z více než třiceti zemí světa.

Soutěž Formula Student má podpořit technicky zaměřené vysokoškoláky a přispět k výchově další generace špičkových automobilových inženýrů.

Formule Dragon 1 na veletrhu Gaudeamus na brněnském výstavišti v pavilonu F ve

Formule Dragon 1 na veletrhu Gaudeamus na brněnském výstavišti v pavilonu F ve stánku Vysokého učení technického

Brněnská technika se závodů zúčastnila již loni s typem Dragon 1. "Protože se podle pravidel nesmí použít dvakrát stejné auto, vytváříme úplně novou formuli. V následujících šesti týdnech musíme dokončit návrh rámu. To je velmi důležité, protože na něj se pak dává vše ostatní. Do konce dubna by měla být hotová kompletně celá formule, aby se mohla testovat a byla připravená pro všechny závody," řekl Michal Melounek, který se na projektu podílí.

Jak popsal vedoucí týmu Jan Ševčík, vývojáři pracují ve čtyřech skupinách. První má na starosti motor a elektroniku, druhá zavěšení, třetí rám vozu a čtvrtá marketing a propagaci.

Rychlost však studenti nebudou předvádět pouze v Británii. "Kromě Silverstonu se konají další závody v Německu, Itálii, Španělsku, Maďarsku a Rakousku, mimo Evropu pak v USA a Japonsku," doplnil Ševčík.

Přestože loni se brněnští studenti coby nováčci neumístili na předních příčkách, jejich formule Dragon 1 sklidila u guru soutěže Pata Clarka úspěch.

"Účast na Formuli Student byla odměnou za několikaměsíční tvrdou práci. Téměř všichni totiž paralelně s dokončováním naší formule pracovali na svých diplomových pracích a chystali se na závěrečné zkoušky. Náhradní díly jsme balili a cestu do Anglie připravovali takříkajíc ještě v talárech, protože promoci jsme měli den před odjezdem," zavzpomínal šéf loňského týmu Milan Poláček.

"Největší ocenění pro nás bylo, když si naši formuli přišel prohlédnout patron soutěže a šéf týmu Formule 1 Ross Brawn. A líbila se mu," dodal Poláček, který tehdy závodil.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
U brněnských nádraží vzniknou nová parkoviště, jedno zřídí i Jančura

U brněnských nádraží vzniknou stovky nových parkovacích míst. Jedno z parkovišť chce zřídit i majitel společnosti RegioJet Radim Jančura, aby do vlaků přilákal...  celý článek

Klasické dřevěné topůrko postupně mizí z trhu.
Vystrašená žena zavolala strážníky, ze tmy u řeky slyšela křik a údery

Nepříjemný zážitek má za sebou žena, která se v úterý večer procházela po nábřeží Svitavy v brněnském Komárově. Křik doprovázený údery ji „vyděsil k smrti“....  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.