Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Styl a Kabo představí módu pro plnoštíhlé, letos ale jen pro obchodníky

  17:55aktualizováno  17:55
Na brněnském výstavišti v úterý začínají veletrhy módy Styl a Kabo. Během tří dnů se v Brně představí sedm set osmdesát značek z osmnácti zemí. Pořadatelé letošního ročníku se rozhodli vsadit na díru na trhu - nadměrné velikosti.

V Brně začaly veletrhy Styl a Kabo, letos se zaměří na módu pro plnoštíhlé. Ilustrační foto | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

"Přes čtyřicet procent české populace se nachází ve velikostních rozměrech čtyřicet dva a výše. Naopak nabídka obchodníků je v tomto směru pouze pětiprocentní," vysvětlila ředitelka projektů veletrhů Gabriela Vargová, co vedlo k volbě tématu. Na výstavišti se tak letos představí čtyřicet značek specializujících se na plnoštíhlé zákaznice.

Mužská část populace má však smůlu. "Našli jsme i obchody, které nabízejí pánskou konfekci nadměrného zboží. Bohužel se jednalo o malé obchodníky, kteří si nemohli dovolit na několik dní zavřít obchod a postavit si na veletrhu stánek," vysvětlila Vargová.

Veletrhy budou navíc doprovázet módní přehlídky plnoštíhlých modelek v šatech větších velikostí. Jejich součástí bude i kolekce Oversize Femme Fatale, vytvořená studenty brněnské střední uměleckoprůmyslové školy.

Běžný smrtelník se půvabům korpulentních modelek obdivovat nemůže. Oproti minulosti není letošní ročník určen veřejnosti, ale pouze obchodníkům z módní branže. Podle Vargové se model veletrhů bez účasti veřejnosti osvědčil. Zástupci firem mají více klidu na projednání budoucích zakázek.

Rodiče častěji kupují obuv, která dětem neublíží

Součástí veletrhu Kabo bude mimo jiné i udělení certifikátu Žirafa, kterým Česká obuvnická a kožedělná asociace označuje kvalitní a zdravotně nezávadnou dětskou obuvi. Značku letos pro své modely získá i židlochovická firma Beďa.

"Děti třeba už od devátého roku mají ploché nohy a různé plísně. Tím to ale jen začíná a v dospělosti pak řeší problémy se zády a klouby. A to je zapříčiněno tím, že od dětství nosily nevhodnou obuv," vysvětlila majitelka firmy Marie Bedřichová, proč se v rodinném podniku o pětačtyřiceti zaměstnancích rozhodli vyrábět obuv, která splňuje přísná a nadstandardní kritéria.

Sázka na kvalitu se ale podle ní vyplatila. "Rodiče na to začínají slyšet. Vyžadují certifikaci a vyhledávají prodejny, které výrobky Žirafa mají," dodala Bedřichová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jana Krutáková, volební lídr STAN v Jihomoravském kraji
Hrozilo jí vězení, teď je z exstarostky Krutákové poslankyně STAN

Přestože se na jižní Moravě Starostům a nezávislým (STAN) příliš nedařilo – získali tu jen 3,63 procenta hlasů – díky výsledkům ve zbytku země se do Sněmovny...  celý článek

Místostarosta Znojma Jan Fiala.
Cyklistický klub ze Znojma, který vedl bývalý politik, čelí exekuci

Bývalý místostarosta Znojma Jan Fiala z hnutí ANO, který ukončil kariéru komunálního politika kvůli dluhům, má další podobný problém. Ukázalo se, že...  celý článek

Ilustrační snímek
Studenti z celého kraje budou jezdit do Brna, hejtmanství koupí stroje

Plán na vznik Centra pro odborné vzdělávání ve strojírenství v Kuřimi definitivně padá. Nové vedení kraje už po svém nástupu kritizovalo, že projekt pro...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.