V Brně začaly veletrhy Styl a Kabo, letos se zaměří na módu pro plnoštíhlé. Ilustrační foto

V Brně začaly veletrhy Styl a Kabo, letos se zaměří na módu pro plnoštíhlé. Ilustrační foto | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Styl a Kabo představí módu pro plnoštíhlé, letos ale jen pro obchodníky

Na brněnském výstavišti v úterý začínají veletrhy módy Styl a Kabo. Během tří dnů se v Brně představí sedm set osmdesát značek z osmnácti zemí. Pořadatelé letošního ročníku se rozhodli vsadit na díru na trhu - nadměrné velikosti.

"Přes čtyřicet procent české populace se nachází ve velikostních rozměrech čtyřicet dva a výše. Naopak nabídka obchodníků je v tomto směru pouze pětiprocentní," vysvětlila ředitelka projektů veletrhů Gabriela Vargová, co vedlo k volbě tématu. Na výstavišti se tak letos představí čtyřicet značek specializujících se na plnoštíhlé zákaznice.

Mužská část populace má však smůlu. "Našli jsme i obchody, které nabízejí pánskou konfekci nadměrného zboží. Bohužel se jednalo o malé obchodníky, kteří si nemohli dovolit na několik dní zavřít obchod a postavit si na veletrhu stánek," vysvětlila Vargová.

Veletrhy budou navíc doprovázet módní přehlídky plnoštíhlých modelek v šatech větších velikostí. Jejich součástí bude i kolekce Oversize Femme Fatale, vytvořená studenty brněnské střední uměleckoprůmyslové školy.

Běžný smrtelník se půvabům korpulentních modelek obdivovat nemůže. Oproti minulosti není letošní ročník určen veřejnosti, ale pouze obchodníkům z módní branže. Podle Vargové se model veletrhů bez účasti veřejnosti osvědčil. Zástupci firem mají více klidu na projednání budoucích zakázek.

Rodiče častěji kupují obuv, která dětem neublíží

Součástí veletrhu Kabo bude mimo jiné i udělení certifikátu Žirafa, kterým Česká obuvnická a kožedělná asociace označuje kvalitní a zdravotně nezávadnou dětskou obuvi. Značku letos pro své modely získá i židlochovická firma Beďa.

"Děti třeba už od devátého roku mají ploché nohy a různé plísně. Tím to ale jen začíná a v dospělosti pak řeší problémy se zády a klouby. A to je zapříčiněno tím, že od dětství nosily nevhodnou obuv," vysvětlila majitelka firmy Marie Bedřichová, proč se v rodinném podniku o pětačtyřiceti zaměstnancích rozhodli vyrábět obuv, která splňuje přísná a nadstandardní kritéria.

Sázka na kvalitu se ale podle ní vyplatila. "Rodiče na to začínají slyšet. Vyžadují certifikaci a vyhledávají prodejny, které výrobky Žirafa mají," dodala Bedřichová.