Templářské sklepy Čejkovice

Templářské sklepy Čejkovice | foto: Templářské sklepy Čejkovice

Templáři z Čejkovic touží po malém vinařství Reisten, obchod však tají

  • 15
Templářské sklepy Čejkovice kupují pálavské vinařství Reisten, šíří se mezi jihomoravskými vinaři. Překvapivý obchod však vedení obou podniků odmítá potvrdit. Velký obchodník s víny se znakem červeného kříže připustil, že jednal s několika vinařskými firmami.

"Jednali jsme s několika vinařstvími a zatím to není uzavřeno. Více k tomu teď říct nemohu," konstatoval obchodní a marketingový ředitel čejkovických Templářských sklepů Lukáš Lukáš.

Potvrdit obchod nechtěl ani spolumajitel vinařství Reisten Radomír Nepraš. "Když se taková věc stane, je běžné určité dočasné moratorium na informace. Nebudu to komentovat," uvedl Nepraš.

Sdílnější však byl obchodní manažer vinařství Reisten Martin Procházka. "Pro mě to byla novinka z minulého týdne. O tom, že někdo do vinařství vstoupí jako podílník už jednáme měsíce, ale koupi celého podniku mi zatím oficiálně nikdo neoznámil. Myslím ale, že ač smlouva ještě podepsaná není, je to dohodnuté," vysvětlil Procházka.

Manažer připouští, že Reisten může krátkodobě přijít o zákazníky pátrající po nejvyšší kvalitě malého rodinného vinařství.

Obchodníci to vidí ještě černěji. "Můj názor je, že se z Reistenu stane prémiová značka Templářů pro supermarkety, ale její postavení ve vyšší gastronomii to zničí. Na druhou stranu při pohledu na finanční výsledky Reistenu je to více než jasné - finančně to nefunguje," odhadl ředitel společnosti Kupmeto.cz, které se specializuje na špičková vína, Martin Kozák.

Procházka nicméně tvrdí, že případný prodej by Reistenu dlouhodobě naopak velice pomohl. "Ročně vyrobíme 80 tisíc lahví. Hroznů máme i na 200 tisíc, ale nemáme je kde zpracovávat. Stavíme teď nové vinařství, které by to mělo změnit, ale je to velice nákladné," poznamenal Procházka.

Pomoci v rozletu může Reistenu právě čejkovický vinařský podnik i svými marketingovými či spedičními schopnostmi.

O budoucnost malého vinařství pod vedením vinařského družstva spojujícího několik hned stovek vinařů, se obchodní manažer Reistenu Procházka nebojí.

"Templářské sklepy by byly samy proti sobě, pokud by dále nedbaly o mimořádnou kvalitu. Kupní cena není rozhodně malá a velkou část z ní dělá právě značka vynikající pověstí," uzavřel Procházka.