Tři vinařství z jihu Moravy se rozhodla pro netradiční krok, v projektu s názvem LGL budou nabízet stejné odrůdy vína, jejichž chuť se díky různým místům původu liší. Ilustrační foto

Tři vinařství z jihu Moravy se rozhodla pro netradiční krok, v projektu s názvem LGL budou nabízet stejné odrůdy vína, jejichž chuť se díky různým místům původu liší. Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Tři vinařství spojila své síly, nabízejí stejná vína různé chuti

  • 0
Tři vinařství z různých koutů jižní Moravy se pokoušejí prosadit na trhu v neobvyklém spojení. V projektu LGL, na němž spolupracuje Nové Vinařství, vinařství Reisten a Vinařství Špalek, hodlají vinaři nabízet totožné odrůdy vína, které ovšem ve své chuti odrážejí odlišné místo původu.

Spojení vinařských firem hledá nové cesty k zákazníkům například prostřednictvím nabídky členství v klubu či klientských novin. Jednou ročně budou členové klubu například zváni na setkání spojené s ochutnávkou.

"V místech vzniku se naše vinařství liší. Spojuje nás ale stejná filozofie pěstování révy, výroby vína a kultury prodeje," popsal záměr Radomír Nepraš z vinařství Reisten.

kdo je LGL

Vinařství Reisten pěstuje révu pod Svatým kopečkem v Mikulově a v Sedleci.

Vinařství Špalek hospodaří na žulovém podloží nedaleko Nového Šaldorfu.

Nové Vinařství sklízí svoji produkci v Drnholci na sprašovém podloží Dyjskosvrateckého úvalu.

Vápenec, žula a spraš

Zkratka LGL vychází z anglických označení pro vápenec, žulu a spraš. Tyto horniny tvoří základ půd, na kterých pěstuje trojice vinařství svoji révu. Díky rozličným podmínkám mohou vinařství nabídnout výběr vín, charakteristických místem svého vzniku.

"Půda je jedním ze základu terroir, který dává každému vínu nezaměnitelný charakter," přibližuje Nepraš. Francouzským slovem terroir vinaři označují vliv podloží, půdy, počasí, vody a slunce na víno.

Spojením se vinařstvím rovněž podařilo vytvořit nabídku celého spektra typu vín, tedy od těch na rychlé použití až po vzácné odrůdy. Dalším novým prvkem v projektu je sjednocení otevírací doby sklepů. "Návštěvník pak muže posoudit, jak se rozdílné místní podmínky projeví v charakteru vín stejné odrůdy," plánuje ředitel Nového Vinařství Marek Špalek.

Vinařství, spojená pod značkou LGL, hledají nové cesty i v nabídce vín pro profesionální gastronomii. "Odběratelům v oblasti gastronomie budeme naše vína nabízet společně, čímž budeme koordinovat naši politiku v oblasti cen či slev," uvedl Špalek.

Své produkty tak vinaři nabízejí za jednotnou cenu. "Privátní klientela prozatím reaguje se zdvořilým zájmem. Obchodníci však naše rozhodnutí vítají. Zpřehledňuje to cenovou politiku," dodává Nepraš.