Hodonínská radnice má problém s tím, že si lidé nechali vyřizování občanských průkazů na poslední chvíli. Nyní je oddělení zahlceno a úředníci proto nastoupí do práce i v sobotu. Ilustrační foto

Hodonínská radnice má problém s tím, že si lidé nechali vyřizování občanských průkazů na poslední chvíli. Nyní je oddělení zahlceno a úředníci proto nastoupí do práce i v sobotu. Ilustrační foto | foto: Josef Hora

Sobota? Pro hodonínské úředníky pracovní den, nezvládají nápor žadatelů

  • 0
Vstřícný krok k vytíženým a nestíhajícím lidem se rozhodla udělat hodonínská radnice. Tamní úředníky z oddělení občanských průkazů nažene do práce příští týden i mimo pracovní dobu - v sobotu. Důvodem je množící se nevyřízené žádostí a stížnosti obyvatel, že si jindy nestíhají doklady vyzvednout.

S náporem žadatelů, kteří si chtějí vyměnit svůj občanský průkaz, se hodonínská radnice potýká už od skončení vánočních svátků.

"Největší nápor žadatelů bývá po skončení pracovní doby, mezi čtvrtou a pátou hodinou odpolední," uvedla mluvčí hodonínské radnice Barbora Lahová.

Úřad se tak rozhodl tíživou situaci vyřešit po svém. Otevře přepážky také příští týden v sobotu 22. února od osmi do dvanácti hodin. "Kromě toho si mohou občané přijít i mimo běžně úřední dny, a to v úterý, čtvrtek a v pátek dopoledne," doplnila Lahová.

Obdobná služba spojená s vyřizováním občanských průkazů nemá zatím v okrese obdobu. Podobně však zareagovala na konci minulého roku radnice ve Veselí nad Moravou, kde úřednice chodily do práce v sobotu kvůli vydávání řidičských oprávnění.

Mimo "sobotní nadstandard" Hodonínští zajišťují pořízení dokladu přímo v bydlišti starších občanů upoutaných na lůžko či špatně se pohybujících.