Do zázemí lodní dopravy na Brněnské přehrady dorazily lodě ve čtvrtek kolem poledne. Dvě padesátitunová plavidla převážela od pondělního rána společnost Hanyš, která se na převoz nadrozměrných nákladů specializuje.
I tak ale cesta po silnicích nebyla vůbec jednoduchá. "Technici, kteří loď doprovázeli, museli ořezávat větve stromů nebo na chvíli odklidit z cesty dopravní značky. Příjezd do přístaviště hlídali policisté a městští strážníci," popsala mluvčí brněnského Dopravního podniku Linda Škrancová (o cestě nových lodí čtěte ZDE).
Utrecht, Vídeň, LipskoTechnické parametry lodí Délka trupu: 25 metrů Obsaditelnost: 200 osob Lodě jsou bezbariérové včetně WC, oproti starším lodím je provoz také tišší. |
Lodě nejprve čekají zkušební plavby
K přeložení jedné z lodí na manipulační vozík byly zapotřebí hned dva jeřáby. "Na horní palubu pak konstruktéři namontovali kabinu kapitána, zábradlí a všechny další komponenty," uvedla mluvčí.
Obě nové lodě čeká v hangáru, kam je lodníci zatáhnou, lakování nebo například namontování kamerového systému. Práce na nich skončí podle Škrancové až pozdě v noci.
Po dokončení všech úprav čekají Utrecht a Vídeň zkušební plavby. "První plavba s návštěvníky čeká lodě až v květnu, kdy budou slavnostně pokřtěny. Stejně jako u lodi Lipsko, budou opět pojmenovány po družebních městech města Brna - tentokrát Vídeň a Utrecht," řekla mluvčí.
Slavnostní zahájení provozu lodi Vídeň je naplánované na 14. května, kdy si Dopravní podnik zároveň připomene 65. výročí lodní dopravy na Brněnské přehradě. Loď Utrecht se poprvé na hladinu spustí 28. května.
Projet se po hladině vodního díla mohou lidé už o měsíc dříve. Letošní plavební sezóna začíná v sobotu 16. dubna v 10 hodin. V 10:30 budou mít návštěvníci možnost projet se po přehradě zdarma, od 11:30 potom budou lodě již jezdit podle plavebního řádu.