Tvorba městských webových stránek nebyla snadná. Když se vedení radnice v dubnu loňského roku rozhodovalo, jak budou webovky města vypadat, potýkalo se s četnými připomínkami zastupitelů i místních lidí.
"Vsadili jsme na kvalitu a profesionály. Stálo to taky téměř půl milionu korun," vysvětlil námitky lidí starosta. Teď je rád, že internetovou prezentaci města nepodcenil. "Bylo těžké ji prosadit, teď máme alespoň důkaz, že se to vyplatilo," míní.
V krajském kole se v kategorii nejlepší webové stránky obcí a měst hodnotí například povinně zveřejňované informace, kvalita úřední desky podle správního řádu, další zveřejněné informace, ovládání webu, navigace a přehlednost stránky, výtvarné zpracování a bezbariérová přístupnost.
"Cílem soutěže je podpořit modernizaci místních samospráv prostřednictvím rozvoje informačních služeb pomocí internetu," uvedl Jiří Crha, ředitel Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Semafor poplatků
Petrovice získaly také cenu za nejlepší službu Semafor poplatků. Obyvatelé vesnice v něm snadno zjistí, zda mají zaplacen poplatek za hrob, psa či odpad.
V databázi jsou zařazeny všechny domy. "Zelená znamená, že má zaplaceno, červená, že ne, a žlutá, že je od poplatku osvobozen," řekl starosta Vladimír Paulík.
Do soutěže Jihomoravského kraje se letos přihlásilo třicet obcí a měst. Petrovice i Mikulov postupují do celostátního kola. Loni se tam z jihu Moravy dostaly Znojmo a Archlebov na Hodonínsku. Znojmo skončilo mezi městy druhé.