Otevření nového dálničního oddělení policie v Mikulově

Otevření nového dálničního oddělení policie v Mikulově | foto: Radek Miča, MAFRA

V Mikulově otevřeli dálniční oddělení bez dálnice

  • 13
V dubnu se v Mikulově objevilo několik nových cedulí, které řidiče přes rozbitou úzkou silnici a železniční přejezd zavedou na okraj města k novému dálničnímu oddělení. To má však jednu zásadní vadu. Chybí mu dálnice. A ještě několik let chybět bude.

Policisté ovšem tvrdí, že kvůli bezpečnosti dálniční policisty na tahu na Vídeň potřebují. "Že zatím chybí dálnice? To je úplně jedno. Silnice je nebezpečná a potřebuje čtyřiadvacetihodinový dozor," míní ředitel služby dopravní policie Leoš Tržil.

Nový útvar, jehož revírem ještě není dálnice, má na starost Antonín Šebesta. Teď velí sedmnácti policistům a jedné policistce. I podle něho je tah na Vídeň nebezpečný.

"Jezdí tam spousta agresivních řidičů, máme problémy i s alkoholem. Jen loni na R52 zemřeli čtyři lidé. A to je hodně," zdůraznil Šebesta.

Za nejnebezpečnější úsek považuje oblast kolem Mušovských jezer. A nejhorší řidiči? "Suverénně Poláci," říká šéf nového oddělení.

Otevření nového dálničního oddělení policie v Mikulově - slavnost přerušil vlak, který projížděl kolem

Ačkoli tedy mezi Brnem a státní hranicí zatím leží jen dvacet kilometrů rychlostní silnice a dalších třicet kilometrů řidiči jedou po silnici první třídy. "Ten tah je tak přetížený, že dálniční oddělení potřebuje," uvedl ředitel jihomoravských policistů Tomáš Kužel.

"Díky dálničnímu oddělení zvýšíme bezpečnost, a to jak preventivními, tak represivními opatřeními," doufá Kužel.

Plýtvání prostředky

Podle experta na dopravu Stanislava Humla je mikulovské dálniční oddělení rarita.

"Na dvouproudé silnici je to plýtvání prostředky. Na čtyřproudové silnici už však smysl má. Tam jde totiž hlavně o čas," poznamenal Huml. Vzhledem k tomu, že se dálnice mezi Brnem a Vídní plánuje, mohou získat dálniční policisté náskok.

"Až dálnice bude, nebudou se muset řešit například personální problémy nebo hledání místa pro dálniční oddělení," míní expert.

Podle plánu měla stát dálnice mezi Brnem a Mikulovem v roce 2015Podle plánu měla stát dálnice mezi Brnem a Mikulovem v roce 2015

Dálniční policisté však v Mikulově nastálo nebudou. Až bude dálnice postavená, přesunou se zřejmě do nové budovy u Pohořelic. A namísto devatenácti jich bude bezpečnost na silnici hlídat víc. "Ještě teď bude třeba doplnit a zmodernizovat výbavu," upozornil Tržil.

Oddělení má nyní standardní vybavení pro nehody, dvě motorky, dvě Octavie a jeden Passat.

Podle plánu měla stát dálnice mezi Brnem a Mikulovem v roce 2015

Jak dlouho bude dálniční policie bez dálnice, zatím není jasné. Podle plánu by měla dálnice stát v roce 2015. Stavbu však komplikují vleklé spory mezi politiky, ekology a jihomoravskými městy.

Hejtman Michal Hašek je přesto optimistický. "Už příští rok by vláda měla schválit první finanční prostředky na výstavbu dálnice od hranice obchvatem Mikulova na Pernou," věří Michal Hašek.