Aleš Bajer, motorkář a organizátor velkých srazů byl hostem iDNES.cz | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Většinu nehod motocyklů nezaviní jejich řidiči, tvrdí host iDNES.cz Aleš Bajer

  • 134
Na oslavu osmnáctin pozval pár motorkářů. Letos s ním už narozeniny oslavilo tři a půl tisíce lidí, kteří na silných strojích přijeli ze Slovenska, Polska, Rakouska nebo Švýcarska. Bylo to jejich druhý největší sraz v zemi. Do brněnské redakce MF DNES však Aleš Bajer přijel autem.

Kvůli problémům s parkováním v centru Brna začal motocyklový fanoušek odpovídat na dotazy o něco později. "Je to tady samá uzávěra, hledám místo k parkování," omlouval se motorkář do mobilu čtenářům iDNES.cz.

.odpovědi aleše bajera si můžete přečíst - zde

Na otázky odpovídal Aleš Bajer zpříma a bez přemýšlení. A samozřejmě že čelil i dotazu, zda se na svém stroji už někdy vyboural.

"Sedmdesát až osmdesát procent havárií na motocyklu nezpůsobí řidič motorky. Motorek je víc a víc, tím pádem i havárií přibývá. A statisticky to podle mých informací stále vychází tak, že mrtvých v autech je více. Sám jsem zažil tři karamboly. Poslední čelně s automobilem," odpověděl organizátor velkých motorkářských srazů.

"V sedmnácti jsem si udělal řidičák na JAWU 250. Pak jsem si pořídil třistapadesátku a později první japonský motocykl. Teď jsem si pořídil nový stroj, který mě stál skoro čtvrt milionu. Musel jsem si na něj půjčit a starou motorku musím prodat, abych dluh splatil," doplnil ženatý otec patnáctiměsíčního syna.

I na to, jestli motorkářské výlety i s manželkou nejsou v tomhle případě zbytečným rizikem, se jej ptali čtenáři.

"Nepřipadne mi to jako riziko. S manželkou nejezdíme velkou rychlostí. Kocháme se," odpověděl Bajer.

Potřeba nových a silnějších strojů se zatím v jeho životě s ostatními potřebami rodiny nestřetává. Manželka má podle Bajerových slov pro jeho koníček úplné pochopení. "Je totiž sama motorkářka, poznali jsme se na srazu. Takže jí můžu oznámit, že si koupím motorku, a je to," směje se Bajer.

Na auta, která ho ohrozí, si vozí palcát
Dojem, že skoro každý motorkář je zároveň dobrovolným dárcem orgánů, podle něho vytvářejí hlavně mladí a nezkušení jezdci. "Je to dneska móda, že si jednadvacetiletý kluk udělá řidičák hned na tu nejsilnější motorku, pak si v bance půjčí balík peněz, koupí si ji - takoví umírají nejčastěji," shrnul Bajer.

Riziko podle něj pro řidiče motorek představují i náklaďáky. "Dělají, co chtějí. Už několikrát jsem jel a ohrožoval mě náklaďák," zlobí se Bajer.

A prozradil, že proto s sebou vozí i husitský palcát. "Když mi nějaký řidič udělá takovou prasárnu, má rozbitá přední světla," vysvětlil muž, který se od heavy a death metalu proposlouchal přes český bigbít, Rammsteiny a Sepulturu až k rokenrolu.

I na tuto svéráznou obranu se jej čtenáři zeptali. " jak těm kamionům rozbíjíte ty světla....Za jízdy?," tázal se Otas.

"Ano, za jízdy. Levou rukou přes pravou do předního levého světla. Anebo si na něho počkám na pumpě," odpověděl Bajer.

S gangy sympatizuje, ony ho tolerují
Dobře vychází majitel malého zámečnictví a organizátor druhého největšího srazu motorkářů v Česku s takzvanými motorkářskými gangy. Třeba s klubem Enola Gay MC Highlands, který pořádá největší motorkářský sraz v republice.

"My jsme dřív také měli MC HB klub Hraběte Berchtolda Buchlovice, ale teď členem žádného gangu nejsem. Sympatizuji však s nimi a oni zase tolerují mě. I na jejich uzavřené srazy se můžu přijít podívat a dát si s ostatními pivo," vysvětlil Bajer.