Na dny otevřených vinných sklepů do Mikulčic lákají tamní vinaři velmi neotřelým způsobem. (Ilustrační snímek)

Na dny otevřených vinných sklepů do Mikulčic lákají tamní vinaři velmi neotřelým způsobem. (Ilustrační snímek) | foto: Zdeněk Němec, ČTK

Vinaři v Mikulčicích si založili rádio, aby nalákali lidi do sklípků

  • 3
Aby na svou akci otevřených vinných sklepů nalákali o poslední srpnové sobotě do Mikulčic co nejvíc popíječů vína, napadl tamní vinaře jedinečný marketingový tah - založit si na chvíli vlastní rádio. Frekvenci získali od Českého telekomunikačního úřadu na dva týdny.

Vlastní frekvenci 94,6 FM si vinaři zvládli pořídit během čtyř dní. V unikátním Vinařském rádiu po jednodenním zkušebním provozu teď vysílají čtyřiadvacet hodin denně produkci tamních cimbálových muzik. Ve vysílání se také opakují reklamní spoty s upoutávkou na místní hody a hlavně otevřené vinné sklípky.

"Mikulčice byly do teď známé jen vykopávkami a lignitovými doly. A teď mají navíc i první Vinařské rádio v Čechách a na Moravě," směje se tamní vinař Vladimír Osička, na jehož střeše od vinného sklípku trčí anténa vysílače.

Celá akce se přitom seběhla neuvěřitelně rychle. Zhruba pětadvacet vinařů se na dvacetitisícový poplatek složilo spolu s tamní radnicí.

"Všichni kroutili hlavou, že se to nestihne, že je to na týdny i měsíce. Já ale za čtyři dny sehnal nejen krátkodobou licenci, ale také cédéčka, anténu a veškeré technické vybavení," vypráví cimbalista hodonínské cimbálové muziky Olina Martin Šiška, který to celé v Mikulčicích spískal.

A vzpomíná, jak na něj úředníci hleděli skoro jako na exota. "Prý o frekvenci na regionální vysílání žádal někdo naposledy před třemi lety," směje se. Až otevřené sklepy zase zavřou, Vinařské rádio bude také minulostí.

Ředitel, dramaturg, moderátor i správce sítě v jednom

"Když jsem tak o tom přemýšlel, měl bych být vlastně velmi bohatý. Jsem totiž ve Vinařském rádiu ředitelem, zaměstnancem, technickým administrátorem, správcem počítačové sítě, dramaturgem, moderátorem, tiskovým mluvčím a trošku dělám do grafiky a marketingu," vtipkuje muž, který přišel s neotřelým marketingovým nápadem.

Chce během pár dní zabodovat u milovníků vína minimálně deset kilometrů od Mikulčic. Právě takový dosah má netradiční rádio.

"Něco podobného ještě nikdy žádného vinaře nenapadlo. Viděl bych to spíš na akci recesistů z Kraví hory, ale nakonec – proč ne? Určitě to zaujme a zabere," zhodnotil nápad jako dobrý marketingový tah konkurenční vinař František Mádl z nedalekých Velkých Bílovic na Břeclavsku. Rádio chválí jako "mikulčickou recesi".