Ještě před pár dny nový název manažeři tajili. Filozofií firmy je totiž podle jejího ředitele Marka Špalka nejen provokativně udávat trendy a přicházet na trh se stále novými a neotřelými nápady. "Je to také návrat k francouzštině jako mateřské řeči vinařů," vysvětlil strategii Marek Špalek.
Upoutat zákazníky si vyžaduje vtip. A tak je právě kostka navíc ústředním motivem na plášti rekordně rychle obnovené výrobní haly. Na slavnostní otevření Fénix Le Cube budou pozváni i ti, kdo stáli u zrodu myšlenky prodávat v nelehké situaci po internetu víno, které ještě nebylo ani vyrobené. Toho se nakonec prodaly desetitisíce lahví.
"My jsme od nich to nevyrobené Cuvée Fénix vzali nejen proto, že jsou jejich vína zajímavá, ale hlavně abychom je podpořili v jejich snaze postavit se zase rychle na nohy," řekl například Miloš Kudrna ze Znojma.
Cuvée Fénix je přitom původním nápadem filmového režiséra Jana Hřebejka. Ten bude spolu s dalšími osobnostmi mezi pozvanými hosty na slavnostním otevření. "A Honzovi dám osobně za jeho prvotní nápad také nějaké to Cuvée Fénix," slíbil na dálku Špalek.
Nová hala obnoveného vinařství bude mít podle něho příběh. "Ten příběh bude o velkém neštěstí, které firmu potkalo, a přesto se dokázala zase postavit rychle na nohy," řekl pár dnů před dokončením prací Špalek.
Podle něho je už téměř osmdesát metrů dlouhá montovaná výrobní hala hotová. Zbývá dokončit některé práce uvnitř. "A 8. října pak chystáme den otevřených dveří," dodal ještě Marek Špalek.