Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Víno se pomalu stěhuje na internet. Kupuje se podle ocenění i jídla

  14:50aktualizováno  14:50
Kdyby se dělala celonárodní anketa o tom, kde lidé kupují víno, čím dál víc by jich nezvolilo vinotéku, sklípek ani supermarket. Zatrhli by další možnost - internet.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Zdeněk NěmecČTK

"Za posledních pět let se počet vín prodaných přes internet zvyšuje meziročně vždy o deset až patnáct procent," uvedl obchodní náměstek firmy Znovín Znojmo Jaroslav Opatřil.

Podle něj tak Znovín, který internetový e-shop s víny zprovoznil jako jeden z prvních na českém trhu, prodá přes web kolem pěti procent veškeré produkce. "Zpočátku jsem tomu příliš nevěřil, ale lidé si na to zvykli. Zjistili, že vína koupená přes internet nejsou o nic horší než lahve z obchodu," doplnil Opatřil.

Trend potvrdil i Tomáš Bína ze společnosti Vinium Velké Pavlovice. Firma spustila internetový obchod teprve letos, každý měsíc se ale počet prodaných lahví zvyšuje přibližně o pětinu. Zatím je kupují převážně jednotlivci. "V on-line vinotéce sice zájemce víno neochutná, ale přečte si o něm podrobné informace," podotkl Bína.

Co se hodí k rybě? Elektronická vinotéka poradí

Zákazník si navíc kromě základního rozdělení na bílé, červené a rosé může vybrat i víno podle toho, k jakému jídlu se jej chystá pít. Třeba v elektronické vinotéce společnosti Vinium stačí kliknout na rybu a na webu vyjede nabídka vhodných vín od veltlínského zeleného za 129 korun po rulandské bílé za 864 korun.

Samozřejmostí je pak výběr z archivních vín či těch, která získala ocenění na soutěžích. Ty jsou přitom u internetových nákupů velmi oblíbené.

"Když chtějí lidé levné víno, jdou do supermarketu. Kdo má ale zájem o soutěžní vína, musí pro ně buď přímo k vinaři, nebo právě na web," vysvětlil Opatřil. Některé společnosti, například Vinné sklepy Lechovice, navíc prodávají na internetu v podstatě pouze vyšší jakostní řady.

Do vlastního e-shopu se chce pustit i šéf oceňovaného velkopavlovického vinařství Radomil Baloun. Jeho vína si sice mohou lidé koupit přes spřátelený web, není to ale ideální. "Zákazníci nám vyčítají, že je to trochu kočkopes. Z okolí slyším, že se internetový obchod neustále zvětšuje, a proto ještě letos chystáme vlastní," poznamenal Baloun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ponurá nálada vládne ve volebním štábu jihomoravských sociálních demokratů. Ve...
Onderka se vrací. Exprimátora Brna dostalo kroužkování do Sněmovny

Bývalý brněnský primátor Roman Onderka zažívá velký návrat do politiky. Stane se poslancem za sociální demokracii, přestože byl na kandidátce až na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Voliči Pirátů a SPD se rozhodli na poslední chvíli, naznačuje průzkum

Až nečekaně mnoho voličů přešlo v právě skončených volbách do Sněmovny od ČSSD k ANO, tvrdí politologové z Masarykovy univerzity v Brně. Na jižní Moravě dělali...  celý článek

V Kotlářské ulici v centru Brno prasklo potrubí a voda zaplavila silnici. Jezdí...
Prasklé potrubí stále omezuje provoz v Brně, nový asfalt položí v úterý

Následky prasklého vodovodního potrubí budou Brňané pociťovat ještě několik dní. V ulici Kotlářské, kterou se v pátek brzy ráno proudem valila voda, v sobotu...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.