Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Dva kilometry pod zem. Nový vrt pro těžbu ropy přibude za pár dní

  8:21aktualizováno  8:21
U Žarošic na Hodonínsku přibude další ropný vrt. A příprava pro těžbu netrvala ani tak dlouho jako u těch předchozích. Jen přijela tatrovka, zvedla náklad a vše bylo nachystáno k hloubení vrtu. Zázemí má být hotové do čtyř dní.

Bleskové zřízení nového vrtu umožnila mobilní vrtná souprava, kterou si ke svým dalším strojům pořídila MND Drilling & Services, dceřiná společnost Moravských naftových dolů.

„Jeřábem trvá příprava takových souprav až dva týdny. S touto mobilní jsme schopní vše včetně dalšího zázemí nachystat za tři až čtyři dny,“ vysvětlil marketingový manažer firmy Radovan Jedlička.

Na hloubení vrtu pracuje patnáct lidí už zhruba dva týdny a ještě nejméně další dva budou.

Fotogalerie

Mají 1,5 kilometru. Ropa se skrývá ve dvou

„Momentálně jsme v hloubce 1 551 metrů. Naším cílem je dostat se na 2 175 metrů,“ řekl vedoucí úseku vrtání Jan Duroň.

V této hloubce očekává, že už narazí na ropu, kterou můžou těžit a dále posílat ropovodem do rafinérií k dalšímu zpracování. Kromě hloubení nových vrtů chce nyní mobilní soupravu využívat také na likvidaci starých a neúspěšných vrtů.

„Pro tyto účely máme ještě jednu speciální menší soupravu, která je také mobilní, a můžeme ji poskládat za pár dní a odvézt kdykoliv a kamkoliv,“ doplnil Jedlička.

Obě mobilní zařízení stála firmu téměř čtvrt miliardy korun, a proto se s nimi chystá zamířit i na zahraniční trhy, jako je třeba Německo nebo Itálie.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výbuch v areálu Vojenské akademie ve Vyškově zabil vojáka. Ostatní byli...
Zraněný voják z Vyškova je po operaci. Vyšetřování výbuchu pokračuje

Vojenská akademie ve Vyškově už funguje po úterní explozi a následné evakuaci v normálním režimu. Také zraněném vojákovi se daří dobře. Příčinu výbuchu nadále...  celý článek

K řízení tramvaje se Brňan Martin Šimek dostal náhodou - potřeboval v létě 2014...
Tramvaják youtuberem. Jeho videa baví fanoušky dopravy i turisty

Práce tramvajáka není jen mačkání čudlíků a tahání páček, ukazuje Martin Šimek. Zajímavosti jednotlivých brněnských tras i každodenního provozu představuje ve...  celý článek

Brněnské hlavní nádraží prochází tříměsíční rekonstrukcí, která omezila jeho...
Hezčí budovy s úředníky. Jihomoravská nádraží opraví za půl miliardy

Železničáři se v následujících pěti letech ve velkém pustí do oprav nádražních budov na jižní Moravě. Jako první je na řadě Břeclav, nejvíce peněz pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.