Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Za R 43 a R 52 bere Venclík sto tisíc. Co pro projekty udělal?

  7:00aktualizováno  7:00
Ministr dopravy Gustav Slamečka stáhl v pátek svůj návrh na odvolání bývalého šéfa jihomoravské ODS Milana Venclíka z funkce vládního zmocněnce pro výstavbu rychlostních silnic R 43 a R 52. I když byl pouze odložen, pro Venclíka to znamená sto tisíc měsíčního platu navíc.

Milan Venclík | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Tolik totiž bere vládní zmocněnec pro "liniovou výstavbu pozemních komunikací", jak se funkce oficiálně nazývá. "Milan Venclík pracuje na plný úvazek. Dostává šedesát tisíc měsíčně plus čtyřicet tisíc korun jako paušál ostatních výdajů," spočítala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Zmocněnec, ač jmenován a odvoláván vládou na návrh ministra dopravy, je placen z rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic.

Náplň činnosti zmocněnce není přitom příliš jasná. Podle ustanovení vlády se má zabývat například koordinací činnosti orgánů státní správy, komunikací mezi jednotlivými stranami, ale také propagací staveb.

Mluvčí ŘSD Martina VápeníkováJaké konkrétní kroky Venclík za více než rok ve funkci podnikl, nedokáže nikdo přesně odpovědět. "Má jednat s dotčenými osobami a orgány aby se při přípravě rychlostních silnic pokročilo. Výčet všech jednání by měl mít k dispozici on," řekla Vápeníková.

Nebral telefon, nereagoval na sms

Co přesně Venclík podnikl neví ani náměstkyně hejtmana Anna Procházková, do jejíž kompetence plánované rychlostní silnice spadají.

Tisková konference po Grémiu pro přestavbu ŽUB - projekt Europoint. Na snímku snímku Anna Procházková, náměstkyně hejtmana JMK "K tomu, co za rok ve funkci podnikl pan Venclík, se nebudu vyjadřovat. Na jednáních, které jsem vedla já, nebyl pan Venclík přítomen," řekla Procházková.

Sám Venclík nebral telefon a neodpovídal ani na textové zprávy. Z jeho zprávy o činnosti za rok 2009 není přesná náplň jasná. Mnoho stran, zainteresovaných do výstavby jihomoravských silnic, o zmocněnci nikdy neslyšela. Přitom Venclík je ve výroční zprávě uvádí jako hlavní viníky prodlení a měl by s nimi tedy jednat přednostně.

Krajský radní Milan Venclík z ODS končí ve funkci (vlevo)

Podle údajů ve zprávě může například za odklady výstavby R 52 Správa Chráněné krajinné oblasti Pálava. "Pana Venclíka jsem viděl akorát v televizi. Nikdy tady nebyl, ani s námi nejednal," řekl vedoucí správy Jiří Matuška.

Se starosty se Venclík viděl

Milana Venclíka nikdy nespatřili ani v Bavorech. V obci, jejíž představitelé s výstavbou R 52 na území obce nesouhlasí - mohou tedy projekt výrazně zbrzdit.

"Účastnil jsem se jednání s panem Venclíkem akorát jednou v Mikulově, při setkání s ministrem Slamečkou. To ale byla schůzka pro všechny starosty zúčastněných obcí," popsal starosta Bavor Petr Žluva.

Jedním z mála, kdo má osobní zkušenost s Venclíkovým působením ve funkci zmocněnce, je starosta Kuřimi Oldřich Štraha. "Zrovna v pondělí jsem s ním dvě hodiny jednal a během posledního roku několikrát," uvedl Štraha.

Podle kuřimského starosty funguje Venclík jako prostředník mezi představiteli města a Ředitelstvím silnic a dálnic ohledně výstavby R 43. "Jednání jsou složitá, ale funguje to. Možná to je tím, že jsme oba z ODS," řekl Štraha.

Funkci vládních zmocněnců zavedla před více než rokem Topolánkova vláda. V celé republice jich je pět a všichni jsou z ODS.

Kandidát na senátora Petr DuchoňVláda má jednat o Venclíkově odvolání a jeho nahrazení dalším členem ODS, europoslanecem Petrem Duchoňem. "Celý materiál se musí ještě prodiskutovat s koaličními partnery," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidiči brněnského DP protestovali proti chování vedení
Řidiči MHD v Brně chtějí přidat. Jděte jezdit do Vídně, řekl jim ředitel

Asi padesátka řidičů se ráno sešla před budovou dopravního podniku v Novobranské ulici v Brně. Za jejími okny totiž vedení už popáté jednalo se zástupci odborů...  celý článek

Současná podoba brněnského Hlavního nádraží.
Změny před brněnským hlavním nádražím, Hollan chce omezit tranzitní dopravu

Tisíce aut, tramvají i chodců denně se potkávají na jednom malém místě před brněnským hlavním nádražím. Brněnský magistrát chce co nejvíce aut odtud dostat...  celý článek

V Mikulově doufají, že až přijdou populačně silnější ročníky, situace s...
Gymnázium v Mikulově má pokaženou pověst. Nastoupilo jen devět prváků

Mimořádně nízký zájem o čtyřleté studium letos zaznamenali na gymnáziu v Mikulově. Pro školu, která už delší dobu bojuje s pošramocenou pověstí, je to další...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.