Naopak brněnští organizátoři nepočítají s mistrovstvím světa superbiků ani se šampionátem vytrvalostních motocyklů, o němž se taky předběžně uvažovalo.
Jiným lákadlem pro fanoušky ovšem bude návrat vytrvalostního šampionátu automobilů 24H Series. Piloti cestovních a silných GT vozů se v Brně po dvouleté odmlce představí 24. a 25. května v rámci 12hodinového klání. Atraktivní je seriál i díky účasti českých závodníků, kteří jsou favority na vítězství.
Přesvědčili o tom hned v prvním závodě 24H Series v italském Mugellu. Pro vítězství si v něm dojel český tým Bohemia Energy Racing with Scuderia Praha, za který startují piloti Josef Král a Jiří Písařík.
„Myslím, že úvodní podnik této série je ideální pozvánkou na květnový závod na Masarykově okruhu,“ vyzdvihla Ivana Ulmanová, výkonná ředitelka Automotodromu Brno. V Brně se vytrvalostní závod pojede v novém dvoudenním formátu 4+8 hodin.
Grand Prix bude v srpnu
|
Motocyklový program naproti tomu zchudne. Zklamáním z ekonomického hlediska byl loni návrat superbiků, jimž se v Brně nepodařilo přilákat takový zájem, aby se vyplatily. Ze stejného důvodu se na Masarykově okruhu nepojede ani vytrvalostní mistrovství světa, přestože v něm startují v jednom týmu dva brněnští jezdci Karel Hanika a Ondřej Ježek.
Tradiční motocyklové zahájení sezony obstará za dva týdny Jarní cena Brna, ve které se ve svých třídách o první body pro rok 2019 utká česká roadracingová špička. Na podzim pak dorazí šampionát BOSS GP včetně držitele oficiálního traťového rekordu Inga Gerstla ve voze F1 Toro Rosso STR1.