Vyplývá to z aktuálního průzkumu Institutu veřejné správy na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity, na kterém spolupracoval s PR Akademií.
Mezi okresními městy tak Znojmo výrazně vyčnívá. Zatímco krajská města využívají Facebook všechna, deset procent okresních měst tuto sociální síť zcela bojkotuje.
„Ukázalo se, že města umějí být na sociálních sítích různě aktivní, ale také různě produktivní z hlediska života a komunikace na svých profilech. Čím aktivnější jsou z hlediska vlastního obsahu a jeho podoby, tím aktivnější je i jejich publikum. Nelze však jednoduše aplikovat přístup‚ čím více textů, tím více aktivity a nových fanoušků,“ komentuje zjištěné skutečnosti ředitel institutu Filip Hrůza.
Dalším z ukazatelů, na něž se průzkum zaměřil, byl počet reakcí na jednotlivé příspěvky. I v tomto se Znojmo vymyká průměru, získalo 134 reakcí na jeden facebookový post, oproti průměrným 35. Vítězem v této kategorii je se 185 reakcemi Praha.
Příspěvky na Facebook dávají každý den
Průzkum tak ověřil, že měřítkem úspěchu komunikace na sociálních sítích není pouze počet fanoušků, ale zejména dlouhodobá práce s atraktivním obsahem.
„Potvrzuje to právě Znojmo, které vede v počtu fanoušků na obyvatele, zároveň je ale též v popředí míry interakce u publikovaných příspěvků,“ komentuje data z výzkumu Roman Kučera, jenž vede vzdělávací centrum PR Akademie.
„Upřímně mě překvapilo, že některé radnice stále nevyužívají ke komunikaci s veřejností sociální sítě. Zvláště pak v době, kdy svůj oficiální facebookový profil mají ve stejném městě například hasiči nebo lokální sdružení,“ doplnil Kučera.
O facebookový profil města se ve Znojmě stará tisková kancelář - mluvčí města a její kolegyně. Snaží se zveřejnit nějaký příspěvek každý den. „Facebook je pro nás cenná zpětná vazba od občanů. Je vidět, o čem diskutují, co je trápí, dávají nám i různé podněty a ptají se na různé věci. Facebook vnímáme jako jeden z klíčových komunikačních kanálů s veřejností,“ říká mluvčí Zuzana Pastrňáková.
Kompletní výsledky průzkumu budou prezentovány na konferenci Jak mít komunikaci před volbami pod kontrolou, která se uskuteční 21. června 2018 na půdě Regionální hospodářské komory Brno v areálu brněnského výstaviště. Konference bude mimo jiné zaměřena právě na to, jaký obsah šířit přes sociální sítě a jak zaujmout různé cílové skupiny.