Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Znojmo má další verzi obchvatu. Zda vydrží po volbách, je nejisté

  14:45aktualizováno  14:45
Nedávno znojemská radnice představila konkrétní termíny, trasy a částku za dostavbu obchvatu města. V pondělí však ministr dopravy představil ve Znojmě poněkud odlišnou verzi, jak ulevit městu od aut. Místo obchvatu by vznikl spíše průtah bez mimoúrovňových křižovatek vedoucí až za Suchohrdly.

Nejdražší bruslařská dráha v zemi. Tak Znojemští přezdívají nedokončenému obchvatu města, který v současné době vede odnikud nikam. Po krásném asfaltu se tu místo aut v létě prohání in-line bruslaři, v zimě zase běžkaři. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Na nový koncept kývlo také sdružení Obchvat i čtyři dotčené obce, které již vyjádřily svůj souhlas podpisem memoranda.

„Koncept, jak jej představila znojemská radnice, se nezakládá na pravdě. Navíc to není efektivní a ekonomické. Pořád by totiž byla tranzitní doprava vedena přes Znojmo,“ sdělil ministr Antonín Prachař (ANO).

Jeho plánem je již postavenou část obchvatu, momentálně vedoucí odnikud nikam, napojit přes zahrádky na kruhový objezd v Suchohrdelské ulici. „Využijeme, co bylo proinvestováno, a odlehčíme dopravě ve městě v úseku od kruhového objezdu po kasárenskou křižovatku,“ uvedl. Mezitím bude zadána vyhledávací studie.

Do té doby se na úsecích v přilehlých obcích pracovat nebude. „Dopojíme, co je rozděláno, abychom ulevili městu, ve druhé fázi najdeme variantu, která by vyřešila dopravu i v dotčených obcích, nikoliv jen Znojma,“ plánuje Prachař.

Obchvat se začal plánovat už v roce 1964

Sdružení Obchvat, které stavbu dlouhodobě blokovalo, je spokojené. „O toto jsme dvanáct let usilovali, je to výsledek, za který jsme bojovali,“ reagovala předsedkyně sdružení Lenka Poláková.

Jak moc je však trvanlivost tohoto konceptu závislá na výsledku voleb, nechtěl Prachař předjímat. „Může to sehrát roli, ale je důležité, že silnice první třídy jsou financované ze strany státu,“ upozornil ministr.

Varianta, kterou představil minulý týden starosta Znojma, zněla přitom jinak. Hovořilo se o čtyřech částech, celý obchvat včetně napojení na rakouské hranice přes Hatě měl být hotov v roce 2022. O variantě představené ministrem se prý nikdy na ŘSD nejednalo.

„Mám oficiální dokument předložený ministerstvem hospodářskému výboru Poslanecké sněmovny, s tím, že se plánuje stavba s napojením na Rakousko. A co se týče dohody s paní Polákovou, my jsme s ní také měli minimálně tři dohody, ale nikdy nedopadly,“ okomentoval to starosta Vlastimil Gabrhel (ČSSD).

Obchvat Znojma se začal připravovat už kolem roku 1964. V současnosti projíždí průtahem města asi 25 tisíc aut denně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pár hodin po dramatickém přepadení zakončeného střelbou strážníka byla
Zdrogovaný muž chtěl zapálit benzinku, když ujížděl, naboural tři auta

Zdrogovaný čtyřiašedesátiletý muž se v neděli odpoledne pokusil zapálit čerpací stanici v Černé Hoře na Blanensku. Koupil si tam do kanystrů benzin a...  celý článek

Marihuana (ilustrační snímek)
Nabídli známé sušenky s marihuanou, teď jim hrozí pět let ve vězení

Až pětiletý pobyt ve vězení hrozí mladému páru z Brna, který na návštěvě ve svém bytě pohostil kamarádku kávou a sušenkami. Že je v nich marihuana jí ale řekl...  celý článek

Putování Ze sklepa do sklepa ve Velkých Bílovicích nabízí jedinečnou možnost...
Novela vinařského zákona působí zmatky, proti podvodníkům však pomohla

Už půl roku platí mnohými kritizovaná novela vinařského zákona. Její iniciátoři ji prosadili hlavně proto, že chtěli omezit falšování vína a potírat černý trh,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.