„Uzavřeli jsme dohodu, že se dohodneme. To, co jsme požadovali, je téměř splněno,“ okomentoval schůzku zástupce odborářů Libor Weinstein.
Znojemští řidiči se tak dočkají vyšších mezd – přímé hodinové mzdy i výkonnostních odměn. „Naše požadavky jsou splněny. Navýšení bude rozděleno do dvou částek. Konkrétní čísla ale sdělovat nechci,“ dodal.
Firma Psota jednání nijak nekomentovala. Jde ale o velký ústupek, několik měsíců totiž vedení opakovalo, že se řidiči vyšších platů nedočkají, protože jsou konkurenceschopné s odměnami u jiných dopravních společností, a vzhledem k tlaku na trhu osobní dopravy si firma víc dovolit nemůže (o předchozích jednáních jsme psali zde).
V polovině října má být podepsána smlouva o mzdách, do konce října pak kolektivní smlouva. „Stávková pohotovost zatím dál platí. Dokud smlouvu nepodepíšeme, musíme mít nějakou záruku,“ doplnil Weinstein.
Kromě mzdy se řidičům zvedne i komfort
Jednání ve Znojmě trvají od zimy. Mezitím se odborářům podařil vyjednat větší komfort. Kraj a město se mají podílet na zlepšení zázemí řidičů na konečných a v odpočinkových místnostech.
Část změn se povedla téměř okamžitě. „Už se vyřešily některé problémy na točnách v příměstských částech,“ sdělil místostarosta Znojma Jan Grois (ČSSD).
V okolních obcích na konečných zastávkách zasáhne i kraj, protože jsou součástí krajského IDS. „Jakmile bude město znát technické specifikace, jde třeba o zajištění toalet, jsme připraveni přispět,“ přislíbil hejtman Michal Hašek (ČSSD).
O vyšší mzdy bojovala asi třicítka znojemských řidičů už na podzim. Platy jim firma v lednu zvedla – v průměru o 4,3 procenta, to jim bylo málo. Podle odborů totiž šoféři stráví za volantem až 280 hodin měsíčně.