Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zrušený spoj do Gerony připravil letiště v Brně o cestující

  11:37aktualizováno  11:37
Brněnské letiště v Tuřanech odbavilo v únoru 15 600 cestujících, tedy o 16 procent méně než za stejné období loni. Za poklesem není podle ředitele letiště Tomáše Plačka ani tak současná hospodářská krize, ale především absence zrušené linky do španělské Gerony, kterou loni v únoru cestovalo na 4 000 lidí.

Tomáš Plaček - ředitel brněnského letiště | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Z Brna nyní létají pravidelné linky do Prahy, Londýna a do Moskvy.

Do Prahy létají čtyřikrát denně České aerolinie. V únoru přepravily 3 200 cestujících, o 1 000 více než za stejnou dobu vloni.

Naopak méně lidí než loni využilo pravidelnou denní linku Ryanairu do Londýna, kterou v únoru cestovalo 7 700 lidí, o rok dříve to bylo 8 400. Linku do Moskvy, kam z Brna dvakrát týdně létá Atlant-Soyuz Airlines, využilo letos v únoru stejně jako vloni 1 500 lidí.

Letadlo společnosti Ryanair.

Linka do Gerony, která leží asi 100 kilometrů od Barcelony, začala z Brna létat čtyřikrát týdně v říjnu roku 2007. Její vytíženost se dlouhodobě pohybovala nad hranicí 60 procent, provozovatel Ryanair se ji přesto na podzim minulého roku rozhodl z kapacitních důvodů zrušit.

Loni brněnské letiště odbavilo přes půl milionu lidí. Je to zhruba o pětinu více než v předchozím roce a vůbec nejvíce v jeho padesátileté historii.

Investice do letiště

V příštích několika letech by se měl provoz na letišti postupně zvyšovat až na 800 000 odbavených cestujících. Vedení letiště a Jihomoravský kraj v současné době vyjednávají s leteckými dopravci o dalších pravidelných linkách.

"Z průzkumu vychází jako nejžádanější destinace jednoznačně Paříž, poté Španělsko, Itálie a britské ostrovy. Pro nás jsou hodně atraktivní i spoje na východ, do Ruska a Ukrajiny," řekl předseda představenstva společnosti Letiště Brno Jiří Filip.

Brněnská hala na letišti v TuřanechLetiště v Tuřanech čekají v příštích letech investice za desítky milionů korun. Ještě letos začne stavba komplexního elektronického zabezpečení včetně nového kamerového systému za 70 až 100 milionů korun.

Dalších více než 50 milionů korun má stát speciální požární vozidlo pro letištní posádku a stavba nové hasičské zbrojnice. V plánech rozvoje letiště na příštích pět let je i nové přibližovací zařízení, které umožní navádět letadla na přistání i při nulové viditelnosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Ilustrační foto
Studenti ekonomie mají svou laboratoř. Zkoumají třeba daňové podvody

Experimentovat mohou i ekonomové. Teď k tomu mají i dvě výzkumné laboratoře na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Jejich hlavní výhodou...  celý článek

Ministr obrany Martin Stropnický (ANO)
Jak se činili poslanci? Nejméně hlasoval Stropnický, nejvíc Sklenák

Jak si vedlo v uplynulém volebním období třiadvacet jihomoravských poslanců? MF DNES zmapovala jejich aktivitu. Řadě z nich se podařilo prosadit důležité...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.