Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Objednáváním článků jsem šetřil peníze, tvrdí Hašek. Rezignovat nehodlá

  12:22aktualizováno  15:33
Kvůli kauze fiktivní mluvčí hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek (ČSSD) rezignovat nehodlá. Vzkázal to zeleným a pirátům, kteří ho k tomuto kroku vyzvali. Nákup pozitivních článků a PR služeb za statisíce na konspiračních webech obhajuje tak, že předtím zrušil periodikum Listy Jižní Moravy a tak de facto ušetřil.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD). | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Zelení a Piráti vyzvali Haška k odchodu z úřadu poté, co se na veřejnost dostala informace o tom, že kraj platil 400 tisíc ročně kontroverzní lobbistce Janě Mrencové, která je nepravomocně odsouzená za to, že slibovala uplácet novináře a zastavit tak nepříznivý text o politikovi. Z ústraní řídila celý tiskový odbor kraje. V médiích vystupovala pod pseudonymem Lucie Proutníková (více jsme o tom psali zde).

Lobbistka Jana Mrencová.

Lobbistka Jana Mrencová.

Hašek tvrdil, že vůbec netuší, kdo je Lucie Proutníková. Příliš se nehlásil ani k Mrencové. „Firma, ve které figuruje nebo figurovala paní Mrencová, myslím v minulosti dělala nějaká mediální školení směrem k úředníkům,“ řekl Hašek s tím, že ji jinak téměř nezná. Jenže informaci, že Mrencová řídila tiskový odbor kraje, potvrdila bývalá krajská mluvčí Denisa Kapitančiková. To, že s Mrencovou ohledně tiskových zpráv v minulosti komunikovala, ale připustila i mluvčí Jihomoravského kraje Eliška Holešinská Windová.

Kauza Hašek a tajemná mluvčí

To však není jediný Haškův problém. MF DNES zjistila, že Jihomoravský kraj platil statisíce korun firmě JT Media za publikování pozitivních článků o hejtmanovi Haškovi na serveru Parlamentní listy (podrobnosti čtěte zde). Jednatel firmy Jan Tvrdoň spoluzakládal mimo jiné konspirační web Protiproud.

Hašek však nehodlá rezignovat ani po tomto zjištění. Naopak tvrdí, že ušetřil za propagaci. „Jestliže tedy kraj namísto asi 36 milionů za noviny, které končily v koši či v kotli s reklamními letáky, vydal na pozitivní PR celkově částku ve výši zhruba jedné desetiny původních nákladu, ušetřili jsme kraji cca 32 až 33 milionů. To je 90 procent původních nákladů na propagaci. A za tuto úsporu vskutku rezignovat nehodlám,“ vzkázal kritikům.

Naopak vyzval k odchodu náměstka brněnského primátora pro rozvoj města Martina Andera (Strana zelených). Podle Haška blokoval dlouhodobě přípravu nového územního plánu města Brna, za peníze města platil odpůrce připravovaných Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a vyvolal nesmyslné referendum o poloze brněnského nádraží. „Namísto visuté kavárny nad brněnskou řekou by se zelený náměstek Ander měl spíše zabývat katastrofálním stavem dopravy a dopravní sítě ve městě, zejména neexistujícím Velkým městským okruhem,“ míní hejtman.

Mlčet nebudeme, vzkázal Ander

Ander tvrdí, že Haškovi začínají „téct“ nervy, protože mu začíná růst opozice. „Tu v zastupitelstvu si koupil, aby čtyři roky mlčela. Jenže teď mu roste opozice Zelení a Piráti, která mlčet nebude,“ vzkázal.

Fotogalerie

Haškovi vytkl, že naprosto nezvládl svůj slib připravit nové zásady územního rozvoje pro celý kraj a tím, že v nich vynechává Brno, zablokoval výstavbu nejdůležitějších silnic. Pokračoval v netransparentních čachrech s letištěm. „Provalením kauzy falešné tiskové mluvčí všem připomněl, že se nezměnil, že je ochoten lhát kdykoli to pro udržení své moci potřebuje, stejně tak, jak to udělal před třemi lety po utajené návštěvě Zemana v Lánech,“ dodal ještě Ander.

Děním kolem hejtmana Haška a Mrencové se bude příští týden zabývat krajský organizace ČSSD, na jejich stanovisko čekají například lidovci, kteří jsou koaličním partnerem sociálních demokratů na kraji (více jsme o tom psali zde).







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.