Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


R43 ještě není a už stála statisíce, tvrdí obce v okolí trasy

  18:35aktualizováno  18:35
Starostům obcí v okolí plánované rychlostní silnice R43 z Brna do Svitav došla trpělivost. Chtějí vědět od investora, tedy Ředitelství silnic a dálnic, kolik peněz už neexistující cesta stála. Přesněji: O kolik se za posledních pět let zvedly náklady na její stavbu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Pět roků je totiž časový skluz stavby a starostové i lidé ze Ředitelství silnic a dálnic z toho viní ministerstvo životního prostředí.

"Je potřeba vědět, kdo a jak brzdí přípravu této strategické silnice. Podle předběžných odhadů to dělá statisíce korun, které se vinou ministerstva životního prostředí vyhodily oknem," myslí si místopředseda Sdružení pro výstavbu komunikace R43 a poslanec František Sivera (ODS).

R43 je blíže. První etapa by mohla být hotová v roce 2018

Plánovaná silnice z Brna na sever bude rozdělena do několika staveb

Oficiálně zatím starostové žádost nepodali. "Pokud tak učiní, pokusíme se tu částku vyčíslit," slibuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Sdružení chce pak číslo zveřejnit. "Za obstrukce mohou úředníci a je potřeba konkrétně pojmenovat, kteří a co s tím dělají," tvrdí Sivera.

Podle něho by ovšem pomohla i změna legislativy. "Buď úředníci ministerstva životního prostředí přestanou hledat procesní problémy, které stavbu prodlužují, nebo by se mohly některé jejich kompetence přesunout pod ministerstvo dopravy, jak je to například v Německu," míní.

Ztráty, jež se nedají vyčíslit

Boskovický starosta Jaroslav Dohnálek, který za stavbu R43 také bojuje, upozorňuje na jiné ztráty, které se ovšem nedají vyčíslit. "A těmi jsou zvyšující se počty křížů, které silnici lemují," řekl.

Mluvčí ministerstva životního prostředí nechtěla návrh starostů komentovat. "Vyčíslení prodražení nemáme, takže zatím nemohu souhlasit ani nesouhlasit," uvedla Petra Roubíčková.

Ředitelství silnic a dálnic žaluje ministerstvo

Před několika dny také Ředitelství silnic a dálnic kvůli R43 podalo na ministerstvo životního prostředí žalobu. Rezort totiž investora v září požádal, aby do dokumentace doplnil jednu variantu kvůli posouzení vlivů na životní prostředí.

"Podle nás ministerstvo není oprávněno vnucovat nám vlastní varianty vedení tahu a rozhodli jsme se tomuto nezákonnému postupu ministerstva soudně bránit," vysvětlila Vápeníková.

Na ministerstvo zatím žaloba nedorazila, takže to v Praze nechtějí komentovat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

y Alois Nečas je děkanem Fakulty veterinárního lékařství sedm let. Od příštího...
Kritizovaný děkan je rektorem, dříve ho kvůli vyhrůžkám hlídali policisté

Do čela Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně jde Alois Nečas. A nebývalé spory vrcholí. Už v minulosti ho kvůli výhrůžkám museli hlídat policisté. O...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Voliči Pirátů a SPD se rozhodli na poslední chvíli, naznačuje průzkum

Až nečekaně mnoho voličů přešlo v právě skončených volbách do Sněmovny od ČSSD k ANO, tvrdí politologové z Masarykovy univerzity v Brně. Na jižní Moravě dělali...  celý článek

V Mikulově doufají, že až přijdou populačně silnější ročníky, situace s...
Gymnázium v Mikulově má pokaženou pověst. Nastoupilo jen devět prváků

Mimořádně nízký zájem o čtyřleté studium letos zaznamenali na gymnáziu v Mikulově. Pro školu, která už delší dobu bojuje s pošramocenou pověstí, je to další...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.