Na spuštěných stránkách jsou již nyní všechny varianty představené.
Lidé se dozvědí o možnosti přesunu nádraží k řece, tedy přemístění hlavního uzlu 800 metrů jižně od stávajícího, i variantě pod Petrovem, tedy záměru odsunu o 300 metrů na západ. Zájemci se dočtou i o takzvané nulové variantě, kdy se Brno modernizace železničního uzlu nedočká.
„Tímto způsobem bychom chtěli zlepšit komunikaci s lidmi tak, abychom předešli demonstracím a dalším projevům nespokojených obyvatel, které velmi často vyvolává právě neinformovanost o projektu,“ sdělil primátor města Brna Petr Vokřál (ANO).
Zda a kam se nádraží odsune bude nakonec záležet na ministerstvu dopravy, které projekt financuje. V současné době si nechává zpracovávat studii proveditelnosti. Hotová má být v listopadu 2016 a stane se podkladem pro rozhodnutí ministerstva. Informace z této studie budou postupně zveřejňované na zmíněném webu.
„U obdobných projektů není běžné, aby laická i odborná veřejnost měla takový přístup k informacím. Věřím tomu, že v roce 2017 budeme mít smysluplný projekt, se kterým budeme moct předstoupit před Evropskou komisi,“ uvedl zástupce ministerstva dopravy Luděk Sosna.
A dodal, že v případě varianty u řeky, která je momentálně podrobněji zpracovaná, by se s přestavbou mohlo začít v roce 2021 a hotovo by mohlo být o čtyři roky později. V případě varianty pod Petrovem by se přestavba protáhla asi o dva roky.
Na podzim roku 2016 je zároveň s krajskými volbami vyhlášené referendum o poloze nádraží. Primátor Petr Vokřál doufá, že právě díky nově vzniklému webu nenastane situace, že by výsledek hlasování Brňanů byl opačný k výsledkům studie proveditelnosti.